Vorbim la telefon zilnic. De multe ori nici nu vedem persoana cu care încheiem o înţelegere sau o tranzacţie. Ne place să obţinem răspunsuri pozitive, dar prea puţin ne gândim la modul în care abordăm persoana de la celălalt capăt al firului. 

Este foarte important să răspundeţi/să vorbiţi la telefon cu bunătate, cu amabilitate, schiţând şi un zîmbet. Niciodată să nu folosiţi expresia, spre exemplu: „dna Ana, dl Vasile”, spuneţi doar numele „dna Arvinte, dl Curmei”.

Este bine să ţineți cont de programul colegilor și al prietenilor. Să nu deranjați mai devreme de ora 8:00 sau mai tîrziu de ora 20:00. Dacă este, totuşi, ceva important trimiteţi un mesaj cu textul: „Pot să te sun?” şi persoana dacă va fi disponibilă va răspunde.

femei la telefonÎn cazul în care ați format greşit numărul, vă cereți scuze respectuos, iar în situația în care vi se răspunde cu injurii, vă păstrați calmul, demonstrînd că sunteți un om educat. De asemenea, aveţi grijă şi nu răspundeţi în timp ce alergaţi.

Dacă aveţi musafiri vorbiţi foarte puţin, dacă e o conversaţie importantă, după care vă cereţi scuze, însă este inadmisibil să purtaţi o lungă conversaţie telefonică.

Pentru a da dovadă de bune maniere vă recomand să folosiţi anumite formule de politeţe care vă vor evidenţia într-un sens pozitiv. Ofer mai jos un exemplu în care telefonează un coleg de clasă şi răspunde mama celuilalt coleg:
– Bună ziua!
– Bună ziua!
– Sunt Cristina, colega de clasă a Elenei, pot să vorbesc cu ea, vă rog frumos?
– Da, imediat!
– Mulţumesc şi vă doresc o zi plăcută!
– Mulţumesc, la revedere, o zi minunată, vă doresc şi eu!

Serviciile Centrului de dezvoltare personală “ABeZe”: Curs de bune maniere, ore de dicţie, logoped, şedinţe individuale la psiholog, program de pregătire a copiilor pentru şcoală.

Dorina Arsene
Tel.: 0682 100 06
E-mail: [email protected],
Web: abeze.md

Distribuie articolul: