În această săptămână, pe scena Teatrului Național „Mihai Eminescu”, pe lângă momentele de veselie, vor fi transpuse și realitățile unor vremuri demult apuse, amintirile cărora încă mai persistă în mintea oamenilor noștri.

Marți, 14 martie, ora 18:30 – „Copiii foametei. Mărturii”

Spectacol „Verbatim” (Teatrul-documentar) cutremurător despre foamete: regizoarea a înmănunchiat diverse confesiuni ale locuitorilor din Antonești, raionul Ştefan Vodă, supravieţuitori de pe urma foametei din 1946 -1947. Pe cât de simplu, pe atât de trist şi dureros.

Joi, 16 martie, ora 18:00 – „FAMILIA TOT”

Iubitorii de teatru sunt invitați să se lase cuceriți de un spectacol deosebit, pus în scenă printr-o comedie cu accente dramatice, unde în rol principal îi veți regăsi pe un poștaș căruia îi place să mai joace corespondența, un maior care se crede detectiv și o simpatică, răbdătoare familie.

Vineri, 17 martie, ora 18:00 – „Hronicul Găinarilor”

Două secole de amărăciune și-au pus amprenta pe noua producție a Teatrului Național „Mihai Eminescu”, „Hronicul Găinarilor” de Aureliu Busuioc. Bucuria celor amărâți de a fi rezistat în fața cruzimii istoriei, de a fi supraviețuit unui șir de orori „îndulcește” substanța dramatică a spectacolului jucat cu săli arhipline.

Sâmbătă, 18 martie, ora 18:00 – „Aveţi ceva de declarat?” – Doar bună dispoziţie, bucuria de a trăi și de a juca de dragul spectatorului fidel!

Sub bagheta dirijorală a maestrului Petru Hadârcă, orchestra interpreţilor de frunte ai Naţionalului, metamorfozează una din piesele cele mai jucate pe mapamond într-un tonic estetic, adevărat cocteil de emoţie, energie și forţă imaginativă. „Puricele în ureche” scris de genialul comediograf francez George Feydeau poposește pe scena noastră în timpuri nu prea vesele: un motiv în plus să nu ratăm spectacolul.

Să ne copleșească iureșul de muzică, situaţii haioase și quiproquo-uri voioase, încântătoare cum n-a văzut Parisul!

Duminică, 19 martie, ora 18:00 – „În ochii tăi fermecători”

Spectacolul „vorbeşte” tulburător despre iubirea interzisă, pătimaşă, de neatins; transmite dramatic setea de pur şi ideal, de necunoscut şi de nemărginire, erotica obsesivă ce animă opera lui Gib Mihăiescu (în interbelic, a fost avocat la Chişinău). În ritm de tangou şi romanţă eternă,  aventura scenică ne teleportează către întruchiparea misterului feminin, „ru­soai­ca” din lecturi sau din vise. Fiecare ascunde în inimă femeia ireală, „pe veci pierdută, pururi adorată” adulmecată în toate făpturile întâlnite.disclaimer Arta si cultura

 

Distribuie articolul: