Deşi micul dejun este considerat cea mai importantă masă a zilei, mulţi dintre noi îi lasă acest titlu cinei. De obicei, facem o masă copioasă ca să compensăm foamea şi oboseala din timpul zilei. La ce trebuie să atragem atenţia când gătim masa de seară? Află produsele tabu aici! Cofeină. E un lucru evident că ar trebui să evităm băuturile şi alimentele bogate în cofeină, cât de obosiţi nu am fi. Cafeaua, ceaiul, băuturile răcoritoare şi ciocolata le lăsăm pentru mesele din timpul zilei. Cofeina este un produs chimic natural care activează sistemul nervos central, ceea ce înseamnă că stimulează nervii şi procesele de gândire. Persoane sensibile ar trebui să nu mai bea cofeina cu cel puţin opt ore înainte de culcare. Opteaza mai degrabă pentru un suc natural, un ceai rece sau cald sau pentru apă plată.

Alcool. Deşi mulţi oameni consumă puţin alcool pentru a-i ajuta să se relaxeze înainte de culcare, efectul de sedare poate trece repede, astfel încât să te trezeşti în miez de noapte. În timp, somnul indus de consumul de alcool devine mai puţin odihnitor, iar somnolenţa va deveni o realitate constantă a vieţii.

Mese mari. O cină mare te poate face somnolent, dar nu este neapărat că somnul va veni. Când te vei duce la culcare, digestia se va încetini, ceea ce te va face să simţi un disconfort şi eventual te va ţine trează. Este recomandată o masă care nu are mai mult de 600 de calorii la cel puţin trei ore înainte de cucare.

Lichide. Deşi hidratarea este un lucru foarte important, e bine să nu mai bem lichide cu 90 de minute inainte de culcare. Este nevoie de mult timp pentru ca organismul să proceseze lichide de orice tip, iar aceasta va asigura faptul că nu te vei mai trezi în mijlocul nopţii să mergi la baie.

Dulciuri. La finalul unei zile grele, cu toate ne dorim o mică alintare. Atunci când te roade dorinţa să guşti ceva dulce, consuma mai bine un fruct. O idee de gustare dulce mai este iaurtul natural cu o linguriţă de miere şi nuci. Aceasta îţi va potoli dorinţele şi te va feri de kilograme în plus în mod sănătos şi gustos.

Produse cu amidon şi  bogate în grăsimi. Pâinea, pastele făinoase, cartofii, orezul sunt nişte produse greu digerabile. Luate înainte de somn, acestea pot crea o senzaţie de disconfort şi aduc kilograme în plus. Încearcă să le substitui cu legume şi carne de pui gătite la abur, salate şi peşte.

Mâncare picantă. Ca şi produsele bogate în cofeină, alimentele picante au un efect de stimulae a sistemului nervos. Evită să le încorporezi în masa de seară pentru că te vor ţine trează câteva ore şi îţi pot da arsuri de stomac.

Iată câteva metode simple care te vor ajuta să nu mănânci după cină:

  1. Spune un „Nu!” ferm dorinţelor.
  2. Spală dinţii îndată după mâncare.
  3. Mergi la culcare mai devreme.
  4. Fă câteva exerciţii fizice.
  5. Citeşte o carte interesantă.
  6. Găseşte un hobby pentru orele de după cină.

Cu toate că poţi câteodată avea tentaţia de a sări peste cină, e mai bine să nu o faci. Aceasta este o masă necesară pentru un organism sănătos. Dacă îţi doreşti o siluetă suplă asigură-te doar că masa de seară este una uşoară.

Distribuie articolul: