Contrar a ceea ce se crede, nu există o singură dietă pentru toata lumea, iar acest lucru poate fi confirmat și de către Andreea Marin. Vedeta român de televiziune s-a îngrășat, în perioada sarcinii, u circa 22 de kilograme, iar vizita la nutriționist a ajutat-o să obțină o formulă personalizată de slăbire. Într-o nouă ediție a emisiunii „Prețuiește Viața”, Andreea Marin a dezvăluit principiile care au ajutat-o să scape de kilogramele în plus.

„Astăză vă vorbește femeia și mama Andreea. Sunt omul care, aflat într-un dezechilibru profund în minte, trup și suflet cu ceva timp în urmă, a căutat soluții și abia la 40 de ani le-a găsit. Cheia neîmpăcării cu mine însămi, cu temerile și sufletul meu obosit, dar și de kilogramele care nu se lăsau topite de sportul practicat zi de zi, a fost întoarcerea mea la rădăcini. Cum a apărut detoxifierea ce și o soluție care mi-a adus în dar, în mod neașteptat, întinerirea și o schimbare radicală în ultimii ani? Eu răspund fără să fiu medic sau un alt tip de specialist, ci doar ascultând de sfaturile lor la vremea potrivită. A venit ca un pas firesc în înțelegerea faptului că așa cum căutăm să fim frumoși și curați pe dinafară, în primul rând trebuie să fim luminoși pe dinăuntru. Veți înțelege multe detalii savuroase despre ceea ce a însemnat detoxifierea în viața mea. A fost punctul de plecare pentru schimbarea totală a stilului meu de viață, a modului în care ne hrănim în familie, ne dedicăm micului colț de grădină, ce ne oferă roadele sale.

Kilogramele în plus – subiectul care veșnic ne doare. Câte dintre noi fac treaba asta cu dieta ca la carte, mai întâi vizitând un nutrițioist cu poșeta doldora de analize medicale? De ce să mai faci analizele? De ce să mai bați drumul până la specialistul, a cărui consultație te mai și costă, ca să-ți spună ceea ce prietena pare să știe deja și e dispus să-ți destăinuie totul la prima întâlnire? Nu faci decât să dai jos și să acumulezi din nou acele maxim 2-3 kilograme. O singură dată mi-a fost dat să mă apuc serios de dietă și, slavă Domnului, n-am abordat metoda de mai sus. După ce am născut, am fost prima dată în fața deciziei de a ține o dietă. În sarcină am mers pe principiul clar: n-am de gând să exagerez, dând curs poftelor la miezul nopții, dar nici să-mi privez copilul ce crește în mine de cele ce-i sunt necesare pentru o dezvoltare sănătoasă. Am mâncat din toate, dar fără excese. Am lucrat până în luna a 8-a și îmi era din ce în ce mai greu la muncă. Am născut în decembrie, mi-am alăptat fetița și am dat câteva kilograme jos, dar eram departe de cea de înainte: cu 22 de kilograme rămase în plus. Nu simțeam nevoia să dovedesc nimănui nimic despre mine și aveam gândurile îndreptate către sănătatea puiului meu.

M-am îndreptat către prima nutriționistă recomandată mie de către un bărbat – un prieten pe care l-am întâlnit după multă vreme și care m-a surprins plăcut, fiind mult mai suplu, mai tânăr și cu un tonus de invidiat. La prima întâlnire, doctorul ma privit cu scepticism și mi-a tăiat entuziasmul. A făcut o excepție și m-a așteptat după ce am ieșit din perioada de alăptare. Așa am învățat că laptele mamei nu mai are aceeași consistență, când aceasta se hrănește cu restricții notabile. M-am conformat și, la vremea potrivită, călcam din nou pragul cabinetului, cu analizele la mine. Am învățat de ce fiecărui om îi este destinată o anumită dietă personalizată în funcție de obiceiurile sale culinare. Dacă urmăm dieta vecinei, nu facem decât să ne dăm metbolismul peste cap, să ne afectăm ficatul, inima, stomacul, imunitatea sau puterea noastră de rezistență.

Nu te joci cu dieta. Oricât de tare ți-ai dori să slăbești, ai o responsabilitate să nu dezvălui rețeta și altora. Am făcut o astfel de greșeală, dar nu cu rele intenții, ci doar spunând, la rugămintea unui prieten, ce regim am urmat, deși am înțeles, de la nutriționist, că era o dietă gândită special pentru mine. I-am spus că poate să nu fie o rețetă gândită special pentru el, dar se pare că n-am fost destul de convingătoare și omul s-a gândit că astfel evită efortul analizelor medicale, costul consultațiilor și timpul petrecut la nutriționist. A urmat calea aleasă de mine și, după câteva zile, a clacat, a căzut din picioare. A sfârșit regimul pe un pat de spital și a fost destul de amar sentimentul de vinovăție.

Trebuia ca la întrebarea „tu cu ce dietă ai dat jos cele 22 de kilograme?”, să răspund: „îți recomand un nutriționist, care îți va gândi un program sănătos și potrivit pentru tine.

Îmi asum riscul de a vă dezamăgi, deși poate vă așteptați să spun pașii dietei mele pe ore și zile. Nu o s-o fac, dar pot spune că există niște principii de la care, oricât aș fi vrut, nu m-am putut abate, pentru a avea rezultate:

  1. Pentru o bună bucată de vreme, pâinea de orice fel, dulciurile, pastele, orice tip de ulei, chiar și cel de măsline, au fost excluse din meniul meu. Carnea slabă de pui, vită, pește, legume, erau gătite fără niciun strop de ulei. O să rămâneți uimiți de câte rețete gustoase descoperi pentru carnea gătită doar prin fierbere. Rasolul poate fi foarte gustos cu o bucată de brânză alături sau un ou fiert. O supă e binevenită dacă eviți cartoful, de pildă. Fie puse la cuptor în ap cu o foaie de dafin, sare, piper, orie pe gutul tău. La îndemână este și o opțiune simplă: carnea la grătar, unde poți să așezi și câteva felii dn legumele tale preferate, care să-i împrumute aroma.
  2. N-am băut alcool până la maturitate și nici atunci nu am dat de gust în adevăratul sens al cuvântului, deși am înțeles că nu pot fi o inadaptată în societate și că a gusta dintr-un pahar cu vin la o masă de sărbătoare, nu e un păcat de neiertat. Obiceiul meu de a evita alcoolul, mi-a folosit în timpul dietei, pentru că avem o altă regulă de bază: licoarea aromată este un inhibitor al procesului de slăbire. Nu există cale de a face o treabă bună decât renunțând la alcool.
  3. Niciodată nu am fumat și nu am băut cafea, pentru că pur și simplu nu am fost atrasă de aceste tabieturi. Lipsa lor mi-a fost de folos în procesul de detoxifiere.
  4. Un NU hotărât sucurilor de orice fel, mai ales celor ambalate, indiferent că sunt acidulate sau ba. Apa mi-a fost recomandată în cantitate minimă de 2 litri de lichid pe zi. Lămâia te ajută să transformi lichidul vieții în băutură alcalină și e cât e poate de bună combinația încă de la prima oră a zilei. În fiecare zi, nelipsitele vitamine efervescente mă ajutau să beau apa mai ușor și-mi asigurau o porție de energie atât de necesară, astfel încât să evit senzația că mă simt slăbită, epuizată, amețită. Găsiți mai greu în farmacii vitaminele în formula „fără zahăr”, dar insistați. Avantajul: sunt la fel de aromate, ca și pastilele efervescente cu zahăr. Îți dau senzația că bei ceva dulce și bun, în sfârșit.
  5. Nicio pauză mai mare de maxim 3 ore între mese. O mare greșeală este aceea de a-ți închipui că e bine să mănânci tot mai rar. Devii urmărită mereu de o senzație chinuitoare de foame de-a lungul întregii zile. Stomacul tău mestecă în gol și te poți trezi și cu o afecțiune a sa.
  6. Încearcă să nu mănânci după ora 20.00, iar ultima masă să fie una cât mai ușoară, spre deoebire de mesele de până la ora 14.oo, care trebuie să fie mai consistente. Corpul devine mai leneș în a doua parte a zilei.
  7. Mișcarea e indicată pentru cel puțin jumătate de oră pe zi, dar nu la sala de forță mai ales în prima parte a dietei, când regimul e mai dificil, pentru că îți crește masa musculară. Alergarea, mersul pe bicicletă, urcatul scărilor, chiar și mersul pe jos în aer liber, sunt cele mai bune soluții. Nu am făcut niciun alt sport în perioada dietei.
  8. Înlocuiește, în perioada dietei, ieșirile în oraș cu invitația la o șuetă acasă, dacă știi că nu reziști ușor tentațiilor culinare.
  9. Moderație în tot ce faci. Dieta nu poate fi eficientă dacă muncești până cazi din picioare. Nu începe o dietă într-o perioadă în care ți se cere un efort suplimentar pe o altă direcție. Dacă ai pornit pe acest drum, începe o viață sănătoasă în totalitate.
  10. Fă-ți analizele și mergi la nutriționist”, spune Andreea Marin.

Distribuie articolul: