În noaptea de sâmbătă spre duminică, adică din 29 spre 30 martie, Republica Moldova va trece la ora de vară. Astfel, ora 3.00 va deveni ora 4.00, iar duminică va fi cea mai scurtă zi din an și va măsura 23 de ore.

în acest week-end, ceasul biologic al organismului nostru se va ciocni de problema obioșnuirii cu noua oră de trezire. Asta nu înseamnă că va fi necesar să dormim mai puțin, ci că va trebui să ne culcăm mai devreme, pentru a recupera ora de somn.

Această schimbare va avea nemijlocit efecte biologice asupra organismului nostru, de aceea este important să știm cum să le prevenim:

Stres, și tulburări de somn: acestea vor cauza dificultăți de concentrare şi învăţare cu care ne confruntăm la serviciu/şcoală. Stresul și tulburările de somn vor putea fi ameliorate cu ceairi calmante precum cele de: păducel, sunătoare, mușețel, măcieș, flori de tei ș.a. De mare ajutor pot fi și pernele terapeutice.

Nervozitate, anxietate: este inutil să devenim impulsivi și nervoși, odată cu schimbarea regimului de somn/veghe. Exercițiile de adaptare pot fi începute chiar din săptămâna aceasta. Antrenarea creierului cu trezirea la o oră mai devreme va ușura trecerea crizei.

Imposibilitate de adaptare la noul regim: acest efect este mai accentuat în cazul persoanelor care obişnuiesc să se trezească foarte devreme dimineaţa, avertizează specialiştii de la Universitatea Ludwig-Maximilians din Munchen.

Risc de infarct, crescut cu 10%: această schimbare creşte riscul de infarct miocardic, în special în săptămâna de după schimbarea orei.

Este riscant să dormim insuficient în adaptarea la noul regim. În caz contrar, consecințele se vor răsfrânge negativ asupra stării noastre de sănătate.

Sursă foto: www.evz.ro, sleep-pioneer.blogspot.com, sanatate.bzi.ro.

Distribuie articolul: