Înainte de a deveni mamă, fiecare femeie se gândește măcar o dată la câte kilograme va acumula în perioada sarcinii. Fricile, însă, vor dispărea atunci când veți conștientiza că ați urmat un regim alimentar corect, iar după sarcină, acest avantaj vă va ajuta să dați jos toate kilogramele în plus. Vedeți, mai jos, câteva recomandări din partea dietologilor, care vă vor ajuta să nu vă îngrășați prea mult și să evitați orice risc de îmbolnăvire cu diabet sau hipertonie. 

1. Nu mâncați pentru doi. Viitoarea mămică trebuie să se alimenteze corect în special în primul trimestru al sarcinii, atunci când se dezvoltă organele interne ale bebelușului. Faptul că porți în interiorul tău o nouă viață nu înseamnă că trebuie să mănânci pentru doi. Organismul femeii nu necesită calorii suplimentare în primele 6 luni de sarcină. Doar în ultimele 3 luni viitoarea mămică trebuie să adauge la norma zilnică nu mai mult de 200 de kcal.

2. Înlocuiți produsele care vă fac rău cu produse delicioase. Pentru a nu vă îngrășa în perioada sarcinii, nu consumați carne grasă și în special de porc. Înlocuiți-o cu carnea de curcan, pui și iepure. Aceste tipuri de carne sunt bogate în proteine. Introduceți în meniul zilnic și peștele roșu, care conține mult calciu și fosfor.

Produse recomandabile în perioada sarcinii sunt laptele, cașcavalul și brânza de vaci. Deserturile din brânză sunt cele mai recomandate pentru a înlocui prăjiturile. De asemenea, înlocuiți pâinea albă cu pâinea neagră. Înlocuiți dulciurile cu fructe uscate și proaspete, pe care trebuie să le păstrați mereu la îndemână. 

Dacă nu puteți renunța deloc la produsele interzise, gustați doar un pic din fiecare!

3. Ce facem cu foamea? În perioada sarcinii, femeile se pot confrunta cu senzații insuportabile de foame. Nu trebuie să vă înfometați, mai ales în ultimul trimestru. Pentru a vă potoli pofta, consumați porții mici de 5-6 ori pe zi. Pentru a păstra porții mici, alegeți să mâncați din una și aceeași farfurie. După fiecare masă, faceți pauze de câte 20 de minute. Anume timp de 20 de minute, după cum afirmă dietologii, vine și senzația de sațietate. 

4. Controlați-vă greutatea la fiecare sfârșit de săptămână. Trageți concluzii: dacă ați acumulat prea mult, va trebui să reviuzuiți meniul zilnic. Înscrieți într-un carnet greutățile pe care le aveați în diferite luni de sarcină. În a 20-a săptămână de sarcină, o femeie nu trebuie să adauge mai mult de 4 kilograme. După a 20-a săptămână, se poate îngrășa cu 0,5 kg în fiecare săptămână. Dacă adăugați mai mult, trebuie să cereți sfatul medicului. 

5. Plimbări și exerciții fizice. Plimbările la aer curat sunt favorabile pentru femeile însărcinate și corpurile lor. Chiar dacă riscați să dezvoltați varice, plimbările scurte oricum se recomandă. Există și gimnastică specială pentru gravide, iar aici includem înotul, yoga și aqua-aerorobica. 

6. Consumați doar băuturi folositoare. Cu privire la cantitatea de lichide pe care trebuie să o consume gravida în perioada sarcinii, există păreri împărțite. Dacă medicul nu v-a vorbit despre contraindicații, consumați sucuri proaspete, ceaiuri din ierburi și apă plată.

7. Somnul sănătos te poate ajuta să nu te îngrași. Dietologii recomandă tuturor gravidelor să doarmă cât mai mult, pentru a nu se îngrășa. Insuficiența de somn este compensată prin caloriile acumulate pe parcursul zilei. În rezultat, gravida resimte o poftă mare de carbohidrați: pâine și dulciuri. 

Dacă resimțiți o poftă permanentă de dulciuri, opriți-vă în loc și gândiți-vă la copil. Fiecare aliment nesănătos ajunge în stomacul său încă neformat, iar reziduurile se depozitează în ficat. Alimentația mamei se răsfrânge în mod direct asupra sănătății bebelușului!

Foto: infogrossesse.netonlymyhealth.comanappleperday.com,  theoasisdental.com

Distribuie articolul: