„Poftele alimentare” nu au nicio legatură cu voința umană. În majoritatea cazurilor, dorința de a consuma un anumit aliment sau un anumit „gust” apare ca urmare a unei deficiențe sau necesități a unor minerale și vitamine în organism. Odată consumat, această poftă dispare. Controlează-ți regimul alimentar prin tabelul de mai jos.

Manifestarea „poftelor alimentare” semnalează prezența unui deficit de minerale în organismul uman. De exemplu, când organismul este epuizat și nivelul de zahăr din sânge este redus, acesta îl cere, astfel declanșându-se „pofta” de dulciuri. 

Potrivit ultimelor studii realizare în domeniu, un alt factor care declanșează dorința de a consuma un anumit aliment este imaginația. Astfel, acest proces intelectual cognitiv numit imaginație stimulează pofta unui aliment prin asocierea lui cu un eveniment plăcut, o perioadă fericită, prosperă etc.

Îți dorești: Cauza: Se găsește în:
Ciocolată Lipsă de magneziu Alune și semințe de floarea soarelui neprăjite, fructe și leguminoase
Pâine Dificit de azot Alimentele cu proteină – pește, carne, alune și leguminoase
Să ronțăi gheață Lipsă de fier Carne, pește, pasăre, varză de mare, ierburi, cireșe
Mâncare grasă Lipsă de calciu Broccoli, leguminoase, cașcaval, susan
Cafea sau ceai Lipsă de sulf Merișoare, hrean, varză, Broccoli
Să consumi alcool sau tutun Lipsă de proteine Carne roșie, pasăre, fructe de mare, lactate, alune
Mâncare arsă Lipsă de carbon Fructe proaspete
Băuturi carbogazoase Lipsă de calciu Broccoli, leguminoase, cașcaval, susan
Sărat Lipsă de cloruri Lapte de capră nefiert, pește, sare de mare nerafinată
Acru Lipsă de magneziu Nuci și semințe de floarea soarelui neprăjite, fructe și leguminoase
Mâncare apoasă (felul întâi) Lipsă de apă Trebuie să bei 8 – 10 pahare de apă pe zi cu suc de lămâie
Mâncare tare (felul doi) Lipsă de apă Organismul este într-atât de deshidratat, încât și-a perdut funcția ce ține de sete. Trebuie să bei 8 – 10 pahare de apă pe zi cu suc de lămâie
Băuturi reci Lipsă de mangan Nuci, migdale, alune, coacăză
Să mămânci mult Lipsă de triptofan și tirozană Cașcaval, ficat, carne de miel, stafide, cartofi dulci, spanac / în fructe de culoare portocalie, roșie și verzi
Nu dorești să mănânci nimic Lipsește vitamina B1 și B2 Alune și semințe de floarea soarelui, leguminoase / carne de: vită, pui, curcan, porc, semințe și leguminoase
Să fumezi Dificit de siliciu și tirozină Alune, semințe, evitați produsele cu amidon rafinat /
Dulce Lipsă de carbon Fructe proaspete

Sursa: joyreactor.cc

Sursa foto: perceptiontrainers.com

Distribuie articolul: