Prima revistă online pentru femei din Moldova a semnat angajamentul de promovare a egalității de gen în materialele publicate, în acest fel contribuind la eliminarea stereotipurilor și la descurajarea propagării discrepanțelor de gen. Alte 26 de instituții mass-media din Republica Moldova s-au alăturat acestui deziderat, prin semnarea angajamentului.

În continuare, acest angajament poate fi semnat și de alte instituții care își exprimă dorința de a prezenta echilibrat bărbații și femeile în materialele jurnalistie în toate domeniile inclusiv în viața politică și economică, să asigure vizibilitatea femeilor în campaniile electorale și accesul femeilor la mass-media în timpul campaniilor electorale, să identifice și să promoveze femei experte în domeniile tradițional masculinizate și bărbați experți în domeniile feminizate, echilibrând astfel „vocile” și reprezentarea, să evite folosirea unui limbaj sexist și reprezentarea sexistă a candidaților, liderilor și persoanelor din toate domeniile vieții.

Evenimentul oficial de semnare a angajamnetului s-a desfășurat într-o conferință de încheiere a proiectului privind autoevaluarea a instituțiilor mass-media prin prisma dimensiunii de gen care s-a derulat în perioada februarie-octombrie 2013. În cadrul acestui proiect au participat 17 instituții mass media (presă scrisă și presă online).

Potrivit rapoartelor lunare, Consiliul de evaluare a constatat unele tendințe pozitive în asigurarea echilibrului de gen în informațiile transmise publicului, chiar dacă progresul este încă modest. De asemenea, redacția EA.md a primit și ea recomandările necesare pentru asigurarea egalității de gen.

În cazul nostru, evaluatorii au recomandat mai multe materiale cu prezență masculină, și în special din viziune masculină. Cea mai mare discrepanță a fost remarcată în materialele jurnalistice din domeniul politic, economic și social unde prezența bărbaților a fost de aproximativ 70-80%. După nouă luni de evaluare s-a constat o scădere a acestui procent.

Autoevaluarea instituțiilor mass-media prin prisma dimensiunilor de gen a fost realizată de către Asociația Presei Independente (API) în cadrul Programului UN Women „Abilitarea Economică a Femeilor”, cu sprijinul financiar al Guvernului Suediei.

Distribuie articolul: