Am auzit despre bijuterii și haine personalizate, despre genți și pantofi handmade, despre accesorii pentru păr și haine, despre agende personalizate și chiar despre manichiură personalizată (ca să nu mai zicem de tatuaje). Mai nou, și parfumul poate fi personalizat, până în cele mai mici detalii. Irina Chirica, pasionată de arome și mirosuri, fondatoarea proiectului ZENTIO, ne explică pașii de realizare a unui parfum personalizat, dar și necesitatea lui. 

1. Ce inseamnă un parfum personalizat și prin ce este diferit de un unul obișnuit, din comerț?

Un parfum personalizat este în primul rând o aromă exclusivă. Formula este creată împreună cu clientul, căruia trebuie să i se garanteze confidențialitatea. Asta înseamnă că nimeni nu va mai purta un astfel de parfum. Ingredientele folosite sunt 100% naturale, de calitate înaltă și de obicei provin din Europa, America și India.

Irina Chirica2. Care sunt criteriile esențiale care definesc un parfum personalizat și prin ce trasaturi se pliază acesta pe viitorul proprietar?

Crearea unui parfum implică un proces de câteva săptămâni, timp în care avem mai multe întilniri cu clientul – e ca un fel de vizită la psiholog (zâmbește). La aceste întâlniri, descoperim preferințele în materie de arome (florale, lemnoase, condimentate), definim așteptările de la acest parfum și alegem notele care vor forma aroma.

Farmecul unui parfum personalizat este faptul că în timpul creării, îl putem influența ca să corespundă așteptărilor clientului (îl putem îndulci, înflori, împrospăta sau îi putem adăuga senzualitate), deci… facem magie. Parfumul final trebuie să conțină și o cartelă cu numele dat de către proietarul său și o descriere a mirosului.

 

3. De ce este important să folosim un parfum personalizat și cât acostă acesta în țara noastră?

Nu știu dacă “este important” ar fi o formulare corectă. Acest proces este pentru hedoniștii curioși, pentru cei care trăiesc frumos și vor își dezvolte sensibilitatea. Parfumul personalizat este un fel de a te distinge, fie că îl porți tu, sau îl faci cadou cuiva. Este originalitate și creație. În Moldova, costul unui asemenea parfum depinde de ingredientele folosite și variază de la 1500 la 2500 de lei.

Distribuie articolul: