Vine sezonul rece, iar întrebările pacienților sunt legate de mai multă vitamine, alimentație mai sănătoasă și suplimentele alimentare. În cadrul proiectului „Oamenii întreabă, experții răspund”, inițiat de Farmacia Familiei în colaborare cu partenerii săi, medicul nutriționist Bitonic Moldova, Sergiu Munteanu, a răspuns întrebărilor date de pacienți online. Află ce detalii trebuie să-ți atragă atenția din suplimentele cu Omega 3 și când e bine să le luăm.

„Următoare întrebare este de la Anișoara Anton: Este bine să oferim copilului suplimente de pește? Copilului de 1 an, spre exemplu, putem oferi fără indicația medicului? Se oferă în continuu sau se fac careva pauze?

Uleiul de pește este sursa de omega 3

Omega 3 este benefică pentru creșterea armonioasă a copilului, pentru sistemul nervos central, pentru dezvoltarea nervilor, pentru imunitate. Dacă simțiți că copilul are insuficient Omega3 în alimentația sa zilnică, atunci oferiți-i suplimentele.

La ce trebuie să atragem atenția atunci când alegem produs cu Omega 3

Primul lucru este concentrația de Omega 3 în acest produs, adică cât în produs avem acizi grași EPA și DHA (care și este Omega3). Doza zilnică benefică pentru copiii este mai multe de 250 mlgr, deja reglați în funcție de vârstă.

Doi. Evitați produsele unde este scris concentrat de Omega3 sau esterii etirici ai acizilor grași de Omega3. Aceste produse a extras Omega 3 cu ajutorul alcoolului din materia primă. Dacă un copil consumă aceste produse, în organismul lui se va elibera alcoolul etilic, foarte toxic pentru organismul lui.

Cum administrăm suplimentele de Omega 3

Omega 3 nu putem lua continuu, deoarece în ele se găsesc vitamine solubile în grăsimi care au efectul de cumulare. Luați-le 2-3 luni, apoi 1-2 luni faceți pauză. Faceți curele cu predilecție toamna și primăvara, la începutul anului școlar, studenții înainte de examene. Atunci este suprasolicitarea sistemului nervos și le luăm ca sistemul nostru nervos să poată face față la aceste provocări.

Carența de Omega3 o are practic fiecare persoană

Dacă analizăm meniul nostru zilnic, noi nu ne luăm cantitatea necesară de Omega 3. În plus, multe alimente conțin grăsimi, dar ele sunt nesănătoase: sunt rafinate, oxidate, iar cantitatea de Omega3 în ele nu este suficientă. Deaceea folosiți suplimente cu Omega3 cu precauție și FIȚI SĂNĂTOȘI!”, ne spune Dr. Sergiu Munteanu.

Cu alte răspunsuri la întrebările pacienților oferite pe pagina Farmacia Familiei vom reveni în curând.

P