A lua sau nu cina - aceasta e întrebarea pe care și-o pun de foarte multe ori persoanele care aleg să slăbească. Noroc de sfaturile nutriționiștilor, care vin înainte ca greșelile să devină fatale. Natalia Zubareva a reiterat adevărul despre cină, amintind cât de important e să nu ne limităm la un pahar de chefir sau o cană cu ceai înainte de somn.

„Cine îmi citește postările, știe că sunt categoric împotriva „Regulii de Aur” a tuturor celor care slăbesc – renunțarea la mese după ora 18.00. Mulți oameni spun că așa s-au obișnuit și așa le este confortabil. Trebuie să rețineți că înfometarea de la 18.00 și până dimineață (nu se știe la ce oră a dimineții) nu doar că nu este benefică pentru sănătatea sistemului digestiv, ci mai duce și la excese alimentare.

Dacă vă culcați pe la ora 21.00, este normal să mâncați ultima oară la 21.00. Dar dacă vă culcați de la 23.00, nu merită să mâncați ultima oară la 18.00. De ce să vă chinuiți, înfometându-vă? Rezultatul nu va întâlzia să apară: un metabolism încetinit, pierderea masei musculare și sporirea stratului de grăsime. 

Renunțarea la alimente după ora 18.00 nu are nimic în comun cu modul sănătos de viață. Cina este ocazia perfectă să vă detașați de la muncă și să savurați o masă delicioasă în compania celor dragi. V-ați simți bine să beți ceai, când întreaga familie ia cina? E cu adevărat un obicei negativ să nu mai mâncați seara.

Cina trebuie să fie cu 2-3 ore înainte de somn, de dorit: nu mai târziu de ora 21.00. Dacă slăbiți, cina trebuie să fie compusă din proteine și fibre. Dacă aveți antrenamente seara, nu trebuie să renunțați la cină, chiar și dacă trebuie să vă culcați curând. În acest caz, cina trebuie să fie foarte ușoară pentru digestie: omlete proteice cu legume sau shake-uri proteice.

Un pahar de chefir nu înseamnă cină, iar brânza este cea mai bună variantă de cină dacă pur și simplu slăbiți; mai ales dacă o combinați cu fructe.

Dacă vă creșteți masa musculară, puteți consuma și a doua cină. Dacă nu slăbiți, ci doar vă mențineți în formă, consumați proteine, carbohidrați și fibre.

A păși peste cină este o crimă și o bătaie de joc aplicată organismului, la fel ca și limitarea la 900 de calorii în fiecare zi. Să nu vă mire că cei care nu mănâncă după ora 18.00 se îngrașă rapid după asemenea diete. 

E foarte important, cu o asemnea dietă, să nu vă culcați mai târziu de ora 23.oo”, spune Natalia Zubareva.

Foto: Instagram, Papijones

Distribuie articolul: