Dacă anterior scriam, într-o postare, despre ce spune nutriționista Natalia Zubareva cu privire la cauzele supraponderabilității la adolescenți, de data asta dietologul explică 4 pași care pot ajuta adulții în soluționarea acestei probleme.

„Despre cauzele excesului de greutate la adolescenți deja am vorbit. Așadar, ce facem cu asta?

Nutriționista Natalia Zubareva: De ce adolescenții devin supraponderali

1.Începem cu sine. Da, asta e cel mai important. Copii sunt reflexia noastră. Micuților le puneți terci în farfurie, iar vouă vă faceți cu greu o cafea pe care o înghițiți cu un sandwich? Exemplul părintesc este molipsitor, oricât de independent ar vrea să fie adolescentul. Începeți să dejunați alături de copil și excludeți fuga de seară la frigider, după ceva bun. Excludeți de pe masă și din frigider tot ce poate servi, la nimereală, drept gustare pentru copil. Elementarul este cel mai bun.

2.Adolescenții sunt leneși. În loc să-și spele un măr, să scoată coaja unei portocale sau să-și facă un sandwch dintr-o bucățică de carne și o felie de pâine, ei preferă să deschidă pachetul cu pesmeți sărați sau chipsuri. Folosiți-vă de această lene. Dacă în casă nu aveți niciun produs dăunător, însă există produse ușor de consumat, e puțin probabil că adolescentul va vrea să-și lege șireturile și să se pornească la magazin. Vă vor ajuta farfuriile cu fructe uscate, fructele proaspete și curățate, dar și pâinițele din cereale. Important e să serviți mâncarea într-o modalitate în care să atragă atenția.

3.Trebuie să aveți mereu în casă mâncare. Gustoasă, care îi place copilului. Dacă adoră doar mâncarea nesănătoasă și nicidecum pe cea pe care mama o numește drept sănătoasă? Încetați să le mai interziceți. Pentru că fructul interzis este cel mai dorit, propuneți. Dacă nu iubește terciul, e OK. E imposibil să-i demonstrați că e benefică pentru sănătate. Slavă Domnului, avem atâtea alternative: cerealele integrale, așa zise-le bile cu ciocolată (care de fapt e cacao) și batonașele, dar și chipsurile din fructe și marmeladă/zefir fără zahăr.

4.Fast-food-ul. Mersul la restaurante de tip fast-food îi face pe copii să se simtă adulți. Această mâncare posedă miros de sărat și prăjit, conține o mulțime de potențatori de gust, care devin în timp o obișnuință. Ce să faceți? Organizați masterclass-uri de gătire a „burgerilor” și a preparatului „nuggets” după rețete sănătoase!”, argumentează nutriționista.

Foto: npr.org, Instagram,Getty Images