După o perioadă plină de sărbători, în care mulți dintre noi și-au permis mese copioase și încălcarea regimului alimentar, revenirea la o alimentație echilibrată pare a fi imposibilă. Sfaturile nutriționistei Kerry Torrens, oferite de Good Food, vin ca un colac de salvare pentru toți cei care își doresc să se „împace” cu propria sănătate.

Îndrăgosteşte-te de oleaginoase!

Bogate în grăsimi benefice inimii, precum şi în vitamina E, acid folic, magneziu, zinc şi seleniu – eşte uşor să înţelegem de ce oleaginoasele sunt aşa de bune pentru noi. Unele sunt în mod special utile pentru sănătatea noastră, aşa că aprovizionează-te cu cele care sunt cele mai bune pentru tine:

Nuci. 
Cea mai bună alegere dacă vrei să scazi colesterolul – doar o mână de nuci pe zi va reduce colesterolul „rău”, care căptuşeşte arterele. Nucile cresc de asemenea sensibilitatea la insulină, făcându-le utile pentru oamenii care au probleme cu glicemia. Alte oleaginoase care au calităţi de reducere a colesterolului sunt fisticul, arahidele şi nucile pecan.

Migdale. 
Mănâncă-le ca gustare, între mese, ca să ai oase puternice. Nu doar sunt mai bogate în calciu decât alte oleaginoase, ci îţi şi oferă magneziul de care corpul are nevoie pentru a folosi calciul efectiv. Sau alege nuci, nuci de Brazilia ori caju.

Nuci de Brazilia. 
Una dintre cele mai bogate surse de seleniu – care susţine sistemul imunitar –, doar 2-4 nuci de Brazilia pe zi te vor ajuta să-ţi măreşti imunitatea. Sunt de asemenea o alegere excelentă pentru bărbaţii preocupaţi de fertilitate şi de sănătatea prostatei. Alte alegeri bune sunt caju şi fistic.

Castanele. Îţi place să ronţăi nuci sau alune, dar eşti preocupat de greutate? Alege castanele – au mai puţine grăsimi şi calorii decât alte oleaginoase. Sau alege nuci şi migdale.

În general, beneficiile pentru sănătate ale oleaginoaselor sunt mai importante decât calcularea caloriilor. Stabileşte-ţi o porţie de mărimea unei mingi de golf şi savurează-le ca gustare, sau adaugă-le în stir-fry-uri sau curry-uri. Alege oleaginoasele crude, dacă poţi, şi evită-le pe cele sărate, coapte sau glazurate.

Înainte de culcare…

Dacă diferenţa de fus orar ţi-a tulburat somnul, aşază câteva fructe de kiwi în coşul de cumpărături. Un studiu recent susţine că, mâncând doi kiwi cu o oră înainte de culcare, ajungi să dormi mai bine şi mai mult.

Adaugă un măr
Un măr pe zi chiar aduce beneficii. Merele conţin acid ursolic, o componentă care previne pierderea masei musculare, aşa că, dacă adaugi unu sau două mere dietei tale obişnuite, ar trebui să-ţi menţii tonusul şi silueta.

5 mese care te fac să te simţi bine

Stai departe de depresii cu ajutorul acestor mese care te ajută să ai o stare bună. Bogate în triptofan, elementul care stă la baza formării serotoninei (substanţa care îţi dă senzaţia de bine) şi vitamina D, ele îţi oferă, de asemenea, energie, utilă menţinerii constant a dispoziţiei:

1.     Terci de ovăz, lapte şi banane

2.     Ouă prăjite pe toast de secară cu roşii pe grătar

3.     Cartofi copţi cu brânză proaspătă

4.     Pui cu sos de ciuperci şi garnitură de orez brun şi de verdeţuri

5.     Plăcintă de peşte cu somon afumat, creveţi şi mărar.

Distribuie articolul: