Poate părea ciudat, dar știința din spatele numerelor ne guvernează viețile. Există numeroase recomandări din partea medicilor pentru a ne crește longevitatea, dar sunt câteva numere de care trebuie să ținem cont, pentru efecte vizibile. Vezi care sunt acestea și de ce sunt legate.

Potrivit unui studiu, în medie, ni se dau 123 de sfaturi în fiecare săptămână. Numerele constituie niște cuvinte-cheie cu care suntem bombardați, cu scopul de a ne atrage atenția. Cu toate acestea, și poate fără să ne dăm seamă, anumite numere sunt extrem de importamte pentru viață noastră.

Iată, mai jos câteva dintre cele care ne ajută să avem o viață mai sănătoasă și longevivă:

5 porții de fructe și legume pe zi

Există un amestec de artă și știință în stabilirea porțiilor la nivelul corect, între ceea ce este ideal și pragmatic. “S-a adoptat un sistem de cinci porții pe zi, iar recomandarea Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) este de 400 de grame pe zi”, a spus Mike Rayner, director al Departamentului de sănătate a populației din Marea Britanie. În țările în care OMS a constatat cele mai scăzute niveluri ale bolilor de inimă și cancer, rezultatele sunt legate de dietă. Aici, o persoană mănâncă în medie aproximativ zece porții de legume și fructe pe zi.

35 – limita maximă ideală a vârstei femeilor, pentru a avea copii

“Femeile trebuie să aibă copii înainte ca ceasul să arate ora 12. Limita maximă de vârstă este 35 de ani”, a spus profesorul Mary Herbert, specialist în reproducere biologică. Cercetătorii au descoperit să șansa de a avea un copil este similară pentru femeile care se căsătoresc între 20 și 35 de ani. Odată cu înaintarea în vârstă, procentul scade. Astfel, pentru femeile care întemeiază o familie între 40 și 44 de ani, rată de a avea copii scade dramatic.

8 pahare de apă pe zi

Recomandarea de a bea opt pahare de apa pe zi apare într-un raport al Academiei naționale americane de științe alimentare, încă din anul 1945. Aici se afirmă faptul că este nevoie de un mililitru de apă pentru fiecare calorie de mâncare. “Porția zilnică de lichide necesară este de 2,5 litri, echivalentul a opt pahare. Dar lichidul nu este nevoie să fie numai apă. Deoarece, aproximativ 750 de mililitri provin din alimentele consumate zilnic”, a spus cercetătorul Timothy Noakes.

2.000 de calorii pe zi pentru femei, 2.500 pentru bărbați

Este recomandat consumul a 2.000 de calorii pentru femei și 2.500 de calorii pentru bărbați zilnic. Aproximativ două treimi din totalul caloriilor se consumă pentru rata metabolică de bază (BMR), cantitatea de energie necesară pentru respirație, funcționarea creierului și circulația sângelui. BMR fiecărei persoane diferă în funcție de greutate, înălțime și de volumul de activitate pe care fiecare dintre noi îl face zilnic.

5 pahare de alcool pe săptămâna pentru femei, 7 pahare pentru bărbați

Recomandările specialiștilor arată că 14 unități de alcool (o unitate = 110 mililitri) – cinci pahare – pe săptămână pentru femei și 21 de unități – șapte pahare – pentru bărbați sunt suficiente. “Problema este că oamenii înțeleg greșit diferența între tolerantă pe termen scurt și daunele pe termen lung. Dacă bei în fiecare zi, s-ar putea să nu simți că două pahare de alcool te îmbăta, dar asta nu înseamnă că ești mai puțin sensibil pentru probleme de sănătate pe termen lung”, a spus dr. Sarah Jarvis. 

 8 ore de somn pe noapte

Un studiu a demonstrat că o persoană obișnuită are nevoie de între șapte și nouă ore de somn pe noapte pentru o viață normală. Dacă dormiți mai puțin de șapte ore, atunci aveți un risc mai mare pentru a vă îmbolnăvi de depresie, diabet și probleme cardiace. Dar, dacă dormiți mai mult de nouă ore, există riscul apariției unor probleme fizice și mentale de sănătate.

30 de minute zilnic de exerciții fizice, de 5 ori pe săptămâna

Departamentul de Sănătate din Marea Britanie recomandă o activitate fizică moderată de jumătate de oră pe zi, de cel puțin cinci ori pe săptămână. Activitatea fizică ar trebui să includă exerciții pentru toate grupele majore de mușchi.

Sursa: Ziare.com

Distribuie articolul: