Senzația de fericire și împlinire se trage nu doar din emoțiile pe care le trăim, ci în special in alimentele pe care le consumăm. La acest subiect s-a referit nutriționista Natalia Zubareva, într-unul dintre ultimele sale subiecte abordate pe cale virtuală. Dietologul a dezvăluit însă că obiceiul de a ne stimula starea de bine cu anumite alimente oferă drept bonus... celulita!

„Aveți poftă de ciocolată după un stres sau în timpul sindromului premenstrual sau pe timp de iarnă? Ați lăsat fumatul și aveți poftă de dulce? Toate astea se întâmplă din insuficiența hormonului fericirii. Acesta ne oferă bună dispoziție, energie, senzația de fericire și împlinire. Insuficiența lui e însoțită de stări depresive.

95% de serotonină este sintetizată în tractul gastro-intestinal și doar 5% – în creier.

Serotonina poate fi luată din alimente. Cel mai simplu mod de a spori nivelul de serotonină este de a mânca ceva dulce. Iată și mecanismul dependenței de dulciuri: le mâncați, nivelul de serotonină crește, apare buna dispoziție, se elimină multă insulină, apoi zahărul este prelucrat, nivelul său din sânge scade, iar organismul cere din nou serotonină, adică iarăși dulciuri.

Un nivel scăzut de serotonină cere tot mai mulă insulină, adică mai multe dulciuri.

Dar, toate caloriile consumate pentru a stimula producția de serotonină se transformă în celulită, iar cortizolul le depozitează anume în zona taliei și abdomenului. 

Soluția este să consumați mai mulți carbohidrați complecși. Surse: cereale integrale, ovăz, grâu, orz, porumb, orez, legume (fasole, mazăre, linte, varză, conopidă, morcovi), soia, nuci, semințe, fructe (prune, banană, căpșuni, struguri,  pere).

Echilibrând o astfel de alimentație, veți scăpa de senzația de extenuare, legată de scăderea nivelului de serotonină.

Important: excesul de cofeină inhibă serotonina din organism!”

Foto: Instagram