Jurnalista Nata Albot, animatoarea grupului Klumea și Peter-Vlad Ianușevici, trainer de team building și dezvoltare personală, fondatorul Academiei „Nicolae Dumitrescu”, organizează pe 28 și 29 mai o șezătoare de secrete oratorice cu genericul „Vorbește și Cucerește”. Până să ne dezvăluie cele mai tainice secrete ale discursului public, ale vorbitului în fața unui auditoriu și ale stăpânirii de sine, Nata și Vlad ne-au povestit într-un interviu cum se pregătesc de eveniment, pe cine așteaptă la șezătoare și de ce vor beneficia la training participantele.

Un eveniment inovator, cu tradiție și care vizează un subiect la mare căutare în zilele noastre. De ce tocmai comunicarea și convingerea?

Vlad IanuseviciVlad: Pentru că exact asta facem noi tot timpul: Comunicăm. Și oare nu am fi mai fericiți dacă am reuși să convingem oamenii mai ușor? Din păcate mult prea des vedem în jur  încercări de convingere care se fac doar de ochii lumii sau se bazează doar pe tehnici. Tocmai de aceea programul nostru propune procesul de convingere bazat pe Valori și prin forța Viziunilor noastre. Cred că de asta are nevoie societatea modernă.

 

Nata: Deseori se întâmplă să aud oameni profesioniști, inteligenți să le fie frică să vorbească în public, sau că se inhibă în fața unui auditoriu mai mare și necunoscut. Eu cred că asceastă îndemânare poate fi  învățată. Atât eu cât și Vlad avem experiența necesară pentru a veni cu o serie de șiretlicuri și sfaturi care i-ar ajuta să prindă la curaj și să scape de trac în fața publicului. Trainingul este dedicat profesioniștilor din domeniul comunicării, companiilor care au departamente de comunicare – pentru a îmbunătăți calitatea comunicarii în interiorul companiilor, dar și cu partenerii lor.

Cum planificați să vă completați în cadrul acestui training? Care vor fi atribuțiile Natei și ce pregătește Vlad?

Nata: Noi le-am stabilit, mai mult, am divizat trainingul pe anumite secțiuni. În plus, Vlad este un trainer cu experiență, el aduce dinamism și energie. Stabilind curricula, al doilea lucru pe care l-am făcut a fost să coordonăm temele cu experiența pe care o avem. Am discutat mult la tema conținutului: Vlad miza pe mai multă interactivitate, eu am optat să mai scoatem din jocuri, pentru că îmi place să fiu serioasă și gravă și mi se păreau jocurile lui Vlad oarecum o pierdere de timp. Însă Vlad are o experiență extraordinară în organizare de traininguri și fără prea mult efort m-a convins că orice lucruri serioase sunt mult mai ușor asimilate când sunt servite dinamic, interactiv și jucăuș. Sunt convinsă că va fi un training foarte valoros.

Nata Albot 

Vlad: Chiar mă bucur mult că în sfârșit am ajuns să facem acest training. Discutăm despre el de mult timp și iată că a venit momentul să însuflețim ideile. Am gândit acest program ca o îmbinare frumoasă între doi oameni din domenii diferite, dar care au mult în comun: Nata aduce cu ea experiența din fața camerelor video, în timp ce eu vin cu experiența din sala de training. Suntem convinși că va fi un rezultat frumos și cu impact, dar până la urmă judecata de valoare finală va veni din partea participantelor noastre

Cine trebuie să vină la acest training? Poate aveți și nume de vedete sau demnitari pe care îi așteptați la eveniment pentru a fi alături de cursanți?

Vlad: Trainingul este gândit pentru două grupuri țintă: toate doamnele care pot aduce un plus de valoare prin comunicare și discurs public companiilor sau instituțiilor în care activează, iar pe de altă parte doamnele care cred în dezvoltarea lor personală, ca trambulină pentru provocări viitoare. În ce privește vedetele, aș prefera să nu facem astfel de diferențe la acest eveniment. Participantele noastre vor fi vedetele trainingului iar rolul Natei și al meu va fi să venim cu provocări interesante, pentru a le ajuta să-și atingă obiectivele cu care vin la noi.

 Vlad Ianusevici

Nata AlbotNata: Nu mizăm neapărat pe nume. Nu este o distracție – să fie clar, este un training foarte profund. L-am gândit, împreună cu Vlad, pentru profesioniști, companii care au departamente întregi de oameni pe comunicare și care își permit asta. Cred că și artiștii care ajung să fie invitați la diverse emisiuni, să ofere interviuri, și mai ales, politicienii, care intră într-o perioadă fierbinte, ar avea doar de câștigat de pe urma acestui training. Deseori ne convingem din cele văzute la televizor cât de lungi pot fi unele discursuri și cât puțin ajungem să înțelegem din ele.

Un scop caritabil! Ce vă propuneți de această dată?

Nata: Academia „Nicolae Dumitrescu” are vreo cinci organizații pe care le susține. Sunt ONG-uri active social, care au nevoie de asta, deci va fi o contribuție importantă. Eu încă sunt în dilemă pe cine să ajut, dar cu siguranță voi alege o sursă în care să investesc nu doar parte din venit, dar și sufletul meu. Cel mai mult mi-ar fi plăcut să susțin pe cineva care ar transmite tradiții, eventual un centru sau un ONG specializat în asta. Cum nu cunosc unul activ și vizibil, cred că mă mai gândesc pe cine voi alege ca beneficiar.

Vlad: Întregul nostru concept este unul social: Academia „Nicolae Dumitrescu” organizează traininguri de business pentru a ne ajuta partenerii să se dezvolte și pentru a putea sponsoriza trainingurile sociale pe care le facem fară remunerare în toată Moldova. Este adevărat că suntem o companie de business, dar nu avem profit pentru proprietari. Ne place să spunem că societatea este proprietara noastră (zâmbește) și de fapt toți partenerii noștri de business devin și prin noi parte din dezvoltarea țării în care fac afaceri.

Cu ce vor pleca participantele de la trainingul „Vorbește și cucerește”?

Vlad ianuseviciVlad: Vom oferi participantelor o structură de discurs care să le facă să scape de blocajele legate de Discursul public. Atenție, nu încercăm să scăpăm de emoții, pentru că ele sunt cele care dau viață unui vorbitor, însă tot ele ne pot bloca și aici apar probleme. Așa că vom păstra emoțiile, dar vom înlătura blocajele. Vom analiza Încrederea în Sine ca să înțelegem dacă mai adăugăm ceva sau nu. Lipsa încrederii duce la discursuri fără impact, iar noi vrem altceva: Discursuri vii, balansate logic și emoțional, pline de informații importante, prezentate melodios și colorat. În plus vom pune la dispoziție o platformă de comunicare care să apropie oamenii. Sperăm ca de aici să se nască noi colaborări între companiile sau instituțiile din care vin participantele noastre.

Nata AlbotNata: Noi le vom preda naturalețea, firescul, autenticitatea,  (de aici și denumirea de șezătoare), vrem să încurajăm  participanții să învețe „să nu caute să îmbrace costume străine și să rămână în pielea lor atunci când le vorbesc oamenilor” – e un lucru foarte apreciat. Profesionalismul cu care te exprimi, limba română, vocabularul bogat, ticurile verbale, frazele prea lungi – astea vor fi ocupațiile noastre. Vom crea împreună un comunicat de presă așa ca acesta să-ți aducă oameni. Corectitudinea crearii unui discurs oratoric și regulile de bază ale unui discurs public, dar și situațiile de criză vor fi analizate minuțios pentru a determina cum ieșim din ele sau cum le tratăm ca să ieșim din ele cu brio.

Ce credeți că trebuie să mai știe lumea despre Șezătoarea de Secrete Oratorice?

Nata: Eu vă aștept în ie. Nu uitați că „Omul este tratat dupa prima impresie și petrecut după a doua. Prima îți deschide ușile, a doua îți lasă ușile deschise. Încercați să deschideți ușile frumos și să le lăsați deschise mereu.

Vlad: Sunt încă două lucruri foarte importante: Participantele noastre vor avea parte de Surprize deosebite, pe care le vom dezvălui în timpul trainingului la momentul potrivit și, încă se mai pot face înscrieri pe www.and.md. Vă așteptăm cu drag!

Distribuie articolul: