Acasă, în Republica Moldova, lucra într-o companie financiară în calitate de Manager Resurse Umane. Un vis însă nu o lăsa în pace. Olguța Postică se visa în țara cu mare azurie, așa că a aplicat la un program de master și la vârsta de 30 de ani și-a împlinit dorința. Astăzi locuiește pe Coasta de Azur, de unde promovează producătorii din Moldova, care la fel ca ea, își caută un loc sub soare. Olguța Postică este autoarea blogului „Une moldave à Nice”, blogul destinat moldovencelor de pretutindeni.  

Pentru titlu 1

„Blogul l-am creat în luna aprilie a acestui an și da, promovez produsul autohton. După cum spuneam și în articolul „De ce „made in Moldova?”, în societatea noastră este considerat a fi la modă să porți mărci străine, gen Mango, Zara, H&M etc. De ce nu ar fi la modă, dacă am purta și am susține mărcile noastre, creatorii noștri? Cu atât mai mult că fac lucruri intr-adevăr frumoase, în tendințe, dar și calitative. De ce nu ar deveni aceasta, cum zic americanii, cool? Multă lume, și aici mă refer în special la tineri, nici nu cunoaște mărcile autohtone și ce au ele de oferit. Scopul blogului meu este de a demonstra că poți să te îmbraci bine și în tendințe și cu mărcile „made in Moldova”. De asemenea, împreună cu echipa „Unemoldaveanice, vrem să arătăm ce înseamnă să-ți dezvolți marca și afacerea în Republica Moldova, cum este drumul către realizarea viselor și ideilor și care sunt provocările cărora le fac față mărcile autohtone”, ne-a povestit Olguța.

une-moldave-a-nice-tinute-versatilitatea-camasilor-passer-12

Deocamdată, Olguța nu câștigă bani din ceea ce face pe blogul său, pe care și-l dorește bilingv. Intenționează să ducă mărcile din Moldova peste hotarele țării.

„Nu câștig bani din ceea ce fac pe blog. Uneori, în semn de mulțumire, mărcile ne oferă cadou un articol, dar nu este obligatoriu. Întotdeauna am visat să am afacerea mea și să pot lucra de oriunde m-aș afla. Cred că aici și vreau să ajung cu blogul. Da, într-adevăr, chiar am planuri să dezvolt blogul și în alta limbă, doar că încă oscilez între franceză și engleză. O întrebare pe care o adresez deseori creatorilor, este dacă iși vor dezvolta marca peste hotare. De cele mai multe ori, răspunsul este același: „La moment ne ocupăm de dezvoltarea mărcii aici pe loc și încă nu avem resurse atât financiare cât și umane pentru a merge peste hotare cu produsele noastre, dar ne dorim foarte mult pe viitor”. Eu sunt deschisă spre orice oportunitate de a promova mărcile noastre aici în Franța, dar acțiunile și planurile trebuie susținute de ambele părți, atât de mine cât și de creatorii noștri.”

Pentru titlu 2

Moldovenii încă nu știu că avem „talent” și nu au descoperit pe deplin creațiile conaționalilor noștri, spune moldoveanca de la Nisa.

„Vreau să creez o comunitate a moldovenilor de pretutindeni, astfel incât oriunde s-ar afla în lumea largă, atunci când vor intra pe blog, să se simtă mai aproape de casă. În viitor vreau să am afacerea mea și vreau să ajungem, împreună cu echipa cu care am început acest blog, să ne câștigăm existența făcând ce ne place. Aș vrea prin intermediul acestui articol să mulțumesc întregii echipe „Unemoldaveanice”, oamenii cu ajutorul și implicarea cărora am ridicat acest blog, și anume: Vladimir Solomon (web designer ), Sergiu Alistar (fotograf), Natalia Zapanovici (prietenă dragă, jurnalist și model pentru blog), Natalia Condrat ) prietenă dragă, jurnalist și model pentru blog) și tuturor celor care au venit cu o idee sau cu un sfat, în special Iulianei Talmaci. Mulțumesc de asemenea mărcilor pentru bunăvoința de a colabora și desigur tuturor celor care ne citesc. Aș vrea totuși să îndemn lumea să fie mai receptivă și să se implice mai activ în mediul online. Orice like, comentariu și feedback este binevenit”.

une-moldave-a-nice-tinute-despre-prietenie-si-balaurul-cu-trei-capete-in-ii-nationale-21

Așadar, dacă vrei să știi ce îmbraci și ce genți porți ca să fii stilată, în același timp prietenoasă cu producătorii authtoni, citește blogul lansat de Olguța ajutată de gașca ei de amici.