Mihai Repeţchi este unul dintre puținii moldoveni plecaţi în Italia care nu lucrează la negru. Mecanicul are un job oficial la care mulți probabil visează: asamblează maşini sport la celebra companie auto Ferrari, relatează Adevărul. Deși avea experiența mai multor țări europene, Mihai a luptat pentru acest job cu alți 49 de pretendenți. Povestea lui Mihai Repeţchi (36 de ani) din satul Şuri, Drochia, pare desprinsă dintr-un film. Tatăl său a murit de leucemie, chiar înainte ca el să se nască. Împreună cu sora şi fratele lui mai mari, a fost abandonat apoi de mamă şi a ajuns la orfelinatul din Făleşti. După încheierea studiilor medii, Mihai a însuşit la şcoala profesională din Ungheni meseria de mecanic, iar după trei ani de ucenicie a fost trimis cu alţi băieţi la practică în Rusia, la uzina VAZ. Când s-a întors din Toliatti, bărbatul şi-a deschis, în 1997, un mic service auto la Ciorescu, unde a muncit până în 2001. „Aduceam maşini de peste hotare, le renovam şi le vindeam, uneori le dezasamblam pentru piese. Am fost după ele în diferite ţări – în Germania, în Polonia. Aşa am ajuns şi în Italia”, spune meseriaşul pentru sursa citată.

50 de concurenţi pe un loc
S-a stabilit în oraşul Ferrara şi a lucrat timp de 11 ani la un centru de reparaţii auto. „În 2010, şeful m-a luat la un motor show, unde erau prezentate automobile Lamborghini şi Ferrari. Acolo am făcut cunoştinţă un reprezentant a companiei Ferrari”, care, peste doi ani, l-a invitat la un concurs de angajare la celebrul producător de maşini exclusiviste. A fost o competiție grea în care moldoveanul a avut 150 de contracandidaţi. A fost supus la numeroase însărcinări. “Cu cât înaintam, cu atât sarcinile deveneau mai complicate, iar concurenţii mei se împuţinau. De altfel, nu erau nişte amatori, am cunoscut acolo mecanici cu 30 de ani de experienţă”, susţine moldoveanul. „Ceea ce apreciau ei cel mai mult erau ideile. Dacă veneam cu nişte lucruri noi, cu propuneri, atunci mai făceam un pas spre locul de muncă râvnit”, precizează meşterul. La sfârşitul aceste competiţii, au fost angajaţi doar trei bărbaţi, printre care şi Mihai, singurul moldovean de la uzina Ferrari.

 

Supravegheaţi de camere
Mihai povestește că în uzină regulile sunt foarte stricte, angajaţii nu au dreptul să intre în sediu cu telefonul mobil ca să nu fotografieze maşinile incomplete sau să divulge concurenţilor secretele firmei. În ateliere sunt instalate camere de supraveghere: „Tot procesul este secret. Odată un muncitor a făcut o poză a maşinii pe care o vopsea. Era o comandă foarte preţioasă, a unui client important. Omul a fost imediat identificat şi concediat”, exemplifică mecanicul. Deși recunoaște că și-ar dori foarte mult, Mihai nu și-ar putea permite o mașină Ferrari din salariul pe care îl are, cel mai ieftin model costând 175.000 de EURO. Se mulțumește cu colecția sa de mașini și motoare vechi: nouă vehicule, dintre care două maşini de model Pobeda şi şapte motociclete.

 

Compania italiană Ferrari a fost fondată în 1929 de Enzo Ferrari. Aceasta produce maşini sport şi are o divizie pentru cursele Formula 1 numită Scuderia Ferrari. Simbolul companiei este un cal cabrat negru pe fundal galben. În fiecare an pe piaţă apar circa 7.000 de maşini.

Sursa, Foto: Adevărul

Distribuie articolul: