Micul dejun trebuie să satisfacă o pătrime din necesarul zilnic de nutriție. Mai mulți nutriționiști sunt de părerea că cei care sar peste această masă au toate șansele să se îngrașe. Mâncatul de dimineață, pe lângă faptul că asigură un stomac plin, aduce și buna dispoziție și energia necesare de-a lungul zilei. Totuși, este important ce și cât mâncăm. Pentru a avea un mic dejun „ca la carte”, trebuie să avem pe masă fibre și proteine.

Omleta. Se acceptă cu condiția de a fi preparată din ouă, fară a adăuga alte produse calorice. Puteți încerca să consumați ouăle fierte.
Pîine. Se acceptă, însă preferați-o pe cea din făină integrală, de secară, cu tărâțe sau cu porumb, în loc de pâinea albă clasică.
Iaurtul. Se acceptă și chiar se recomandă, doar că alegeți iaurtul natur, iar fructele adăugați-le voi și aveți grijă ca să fie proaspete.
Cerealele integrale sunt ideale pentru micul dejun.
Laptele degresat e un produs recomdat mai ales pentru micul dejun.

Evitați să consumați:
Șunculiță, pastramă, alimentele prăjite şi în general mâncarea în exces la micul dejun. Acestea nu te vor ajuta – după o asemenea masă, pe lângă faptul că ne vom simţi obosiţi, punem şi ceva kilograme în plus. Trebuie evitate şi dulciurile, care au multe calorii. Acestea dau energie doar pentru scurt timp, după care stomacul va cere din nou mâncare.

Cafeaua şi tutunul reprezintă pentru mulţi primul lucru pe care îl fac dimineaţa, chiar înainte de a lua micul dejun. Riscul pentru stomac este însă unul foarte mare. Țigările şi cafeaua consumate în fiecare dimineaţă pot provoca ulcer sau gastrită.

Un mic dejun plin de carbohidraţi face minuni pentru cei care vor să scape de kilogramele în exces. Cerealele integrale sau ovăzul fac organismul să consume mai multe kilocalorii decât o oră de mers pe jos. Un grup de cercetători de la Universitatea de Medicină din Nottingham, Marea Britanie, au demonstrat că alegând un mic dejun bazat pe carbohidraţi, ardem mai multe grăsimi în timpul unei plimbări de o oră decât în cazul în care luăm un dejun obișnuit.
 

Distribuie articolul: