Masa de Crăciun reprezintă o adevărată provocare pentru sistemul nostru digestiv, dar, cu toate acestea, am găsit câteva soluții pentru că tu să te bucuri din plin de toate bunătățile. Iată câteva sfaturi referitoare la ce să mănânci și alimentele de care ar trebui să te ferești.

De multe ori am auzit vorbindu-se despre Sărbătorile de iarnă că fiind cele mai frumoase zile din an. Și nu e de mirare dacă e să ne gândim la arsenelul cu care vine pregătit Crăciunul: brazi împodobiți, lumini colorate, cadouri, zăpadă, vin fiert, mese îmbelșugate și câte și mai câte. Plus o aspirație înflăcărată spre a fi mai buni, stare care ne-a făcut să etichetăm Crăciunul drept magic. Iar o perioadă atât de specială are nevoie de pregătiri pe măsură.

Pe lângă cadourile pentru cei dragi, ornamentele pentru brad și obiectele decorative cu specific adecvat, pregătirile de Crăciun includ și o atenție aparte pentru masa festivă, de la care nu poate să lipsească nimic, mai ales dacă ai respectat postul dinaintea sărbătorilor.

Chiar dacă ai ținut sau nu post, dacă ești sau nu în general o persoană moderată când vine vorba de mâncare, masa de Crăciun poate reprezenta o adevărată provocare. Și cu atâtea feluri de mâncare puse la dispoziție, care mai de care mai gustoase, cine mai are timp să numere caloriile? Cu toate că îți permiți să faci măcar o dată pe an excese, ar fi bine totuși să fii atentă. Îți reamintim că în astfel de perioade neglijența provoacă cele mai multe intoxicații alimentare. Și să nu mai vorbim de kilogramele în plus.

 Masa de Crăciu, kudika.ro

Dar nu trebuie să te neliniștești pentru că după cum bine știi, toate au o soluție. Iar noi am găsit mai multe. În continuare îți recomandăm câteva lucruri, de care dacă vei ține cont, vor asigură că masă de Crăciun va fi cea mai bună din an.

Mâncărurile tradiționale întregesc o masă festivă românească și cu siguranță acestea îți plac și ție cel mai mult. Cu toate că sunt delicioase, să le consumi în exces poate fi dăunător. Așa că, prima noastră recomandare implică moderația. Chiar dacă este vorba despre sarmale, răcituri (piftie de porc), salată boeuf sau oricare alt preparat obținut prin prăjire sau cu conținut ridicat de grăsimi, porțiile mici fac diferența. Nu trebuie să te privezi din a le încerca pe toate, atât timp cât ai în vedere să nu depășești limita. De exemplu, nu mânca mai mult de două sarmale la o masă care include mai multe feluri de mâncare.

Friptura se mănâncă după aperitiv, cu garnitură de legume, nicidecum cu pâine și cartofi prăjiți. Pe cât posibil, înlocuiește carnea roșie cu cea albă, care, gătită corespunzător este la fel de delicioasă. Este indicată asortarea murăturilor sau a legumelor crude la mesele copioase pentru că echilibrează aportul de nutrienți, îmbunătățește și accelerează digestia.

Sursa: Elle.ro

Distribuie articolul: