Mamă a trei copii și o adevărată “vrăjitoare”, așa obișnuiește să își spună, Geta Rasciuc. Pentru ea contează foarte mult cum şi cu ce își îngrijește corpul și proprii copii. Geta, o mămică eco se conduce după principiul :”pune pe corpul tău ceea ce ești gată să consumi fără teamă”. Frigiderul ei este plin cu “bunătățuri”, așa le spune Geta ingredientelor și produselor cosmetice care le prepară în propria bucătorie. A devenit un nou mod de viață pentru ea și familia ei, atunci când și-a dat seama că produsele pe care le cumpără din magazine sunt mai mult dăunătoare organismului.

Intriga care a generat schimbări
“Cum oamenii mai înainte se descurcau fără magazinele pline de flaconașe și nu mureau păduchioși ! Cum spălau hainele cu lut și omenirea a putut să existe mii de ani și fără aceste produse comerciale”. Transformarea de atitudine și viziuni a început acum 2 ani, când navigând pe internet , Geta a citit un articol despre cum funcționează șamponul. “Nu era un articol comercial, se descria mecanismul, cum scoate grăsimea de pe părul și piele. Apoi, ca părul să nu arate ca o mătură este siliconul din balsam care intră în cuticula părului și nu poți să-l clătești”, povestește Geta.

“Articolul m-a intrigat și am dat o căutare pe Google. Aveam nevoie de mai multe surse de informație ca să cred ceea ce citisem despre șampon. De la o zi la alta, interesul meu creștea și îmi doream din ce în ce mai mult să renunț la șampon și să utilizez produsele naturale”.

“Niciodată nu utilizam cosmetice nu stăteam câte 4 ore în fața oglinzii ca să mă machiez, să mă pieptăm sau să mă alint cu tot felul de creme. Niciodata n-am fost clientul companiilor producătoare de cosmetice. Însă ca orice om, ai niște necesități, îți speli părul, corpul și oricum folosești șampoane, speli prin casă, la bucătărie vesela și ai nevoie de niște lucruri elementare. Noi nu știm că produsele ne afectează sănătatea și nu suntem consumatori conștienți. Citim ce scrie pe etichetă, dar nu înțelegem nimic. Tocmai de asta trebuie să știi ce mănânci și ce cumperi”, spune Geta Rasciuc.

“E important ce mânânc și ce pun pe mine”
Mămica a trei copii spune că produsele pe care le folosește ea și familia ei sunt importante, la fel ca și mâncarea. Pe parcurs, Geta a descoperit că rețetele naturale sunt ușor de preparat, accesibile și eficiente. “Nu cheltui bănărit pe șampoane și balsamuri și tot felul de prostii. Eu în schimb pot să îmi clătesc părul cu oțet de zmeură sau oțet de ananas. De când am descoperit că pot să-mi pregătesc acasă aceste rețete le aplic pentru toată familia, inclusiv copii”, spune Geta afișând pe față un zâmbet.

Obișnuiește să comunice cu femei din diverse țări, mai mult cu mămici din comunitățile online din Vest și spune Geta, toate lucrurile care le face ea în Moldova, inclusiv cum își crește și educă copii, ce produse folosește, acolo sunt ca ceva obișnuit. “Mămicile din Vest sunt mai eco, ele mereu caută ceva mai natural. Eu niciodată nu căutam cosmetica ecologică pentru că eu în general, nu căutam cosmetice”.

Geta nu ezită să spună rețeta unui șampon cu care își spală capul de mai bine de 3 ani. “Ai nevoie de sodă cu apă (fiecare are proporția sa potrivită). Mie mi se potrivește o lingură de sodă dizolvată într-o cană cu 250 g de apă călduță. Îmi spăl părul cu acel conținut obținuit și apoi îmi clătesc părul cu oțet”.

Cliente și business
Zvonul că produsele “vrăjitoarei” Geta sunt sănătoase, s-au răspândit rapid în mediul online și printre prietene. Daniela Montecore spune că a cumpărat primele produse de la Geta la un târg. “Mi-au plăcut mult produsele Getei. De curând mi-am comandat un scrub din ciocolată”, spune clienta.

Diana Cazacu Tutunaru, o bună prietenă de-a Getei, stabilită în Norvegia spune că a descoperit pentru prima dată produsele acum un an. “Îmi place cosmetica naturală, dar nu o cumpăr de la orișicine. Trebuie să am încredere totală în persoana care o face. Ador cosmetica preparată de Geta pentru că nu conține conservanți și alte substanțe dăunatoare”, adaugă ea.

Printre cele mai solicitate produse sunt scrabul din ciocolată și loțiunea solidă pentru corp.Totuşi, recunoaște Geta aceasta nu este o sursă de venit, ci mai degrabă o plăcere de a prepara produse naturaliste.”Când am timp liber mă joc de-a vrăjitoarea, studiez îngredientele pentru că îmi este foarte interesant și primesc plăcere. Încerc să-mi vând produsele și să îmi recuperez cheltuielile pentru investițiile făcute în ingrediente. Nu am nimic împotrivă ca să vând, însă să mă ocup anume de vândutul cosmeticii și să fac asta sistematic nu pot pentru că am copii și alte activități”, spune ea.

Clișeele greșite din societatea noastră
A făcut copiii, unul după altul, la intervale de timp mic. ” Cu 2 copii e mai ușor decât cu unu și apoi am zis că pot să mă descurc și cu 3. Acum pot spune că e mai greu, dar nu se pun pe același cântar avantajele”.
“Îmi trăiesc viața după propriile legi. Îmi cresc și îngrijesc copii doar cu produse naturale.Atunci când ai 20 de ani și te gândești ca să ai copii trebuie să ai o mulțime de responsabilități. Viața ta însă,nu s-a terminat cu apariția lor. Și eu credeam la fel. Eram la toate chefurile din oraș, nu erau seri ca eu sa nu ies la un concert și hop, la ora nouă îi fac baie lui Bogdan și nu mai ies la distracție”, povestește Geta.

“A fost o perioadă de tranziție complicată din cauza atitudinii și a unor clișee neadevărate. Atunci când apar copii, nu trebuie să se schimbe viața ta. Trebuie să continui să rămâi socială și activă pentru că felul în care îți trăiești tu viața îi arăți copilului tău cum să și-o trăiească pe a lui. Dacă transformându-te în mămică te transformi într-o tanti care scuipă răsărită în fața blocului, degradezi. Nu trebuie să îți permiți să degradezi, trebuie să crești. Asta e o treaptă în viața ta”, adaugă ea.

“Mămici fermecate”
“Televizorul ne învață ca anume copii ne distrug cariera, dar asta nu e așa. E trist unele fete gândesc așa. Exact la fel gândeam și eu. Nu pot să tac și vreau să le spun ce gândesc. Tocmai de asta am creat o școală de mămici”, spune ea.

Îmi dau seama că aceste mămici au nevoie de informații pentru că noi când deschidem o revista pentru mămici, acolo găsim reclamă. Pentru că sunt lucruri subtile care trebuiesc știute, dar de care comercianții nu sunt interesați să le promoveze.

Astfel, mămicile noastre discuta ce brand de suzetă trebuie să cumpere copilului, ce brand de scutece și nu se discută de ce copilul are alergie. E trist pentru că noi ajungem să acționăm ca niște roboței consumatori. Și da, noi mămicile fermecate, căci chiar suntem fermecate, suntem niște vrăjitoare care își spală părul cu rețetele Getei”, încheie Geta.

Distribuie articolul: