Tot mai multă lume se îndrăgostește de bucătăria japoneză, care atrage prin miros, culoare, exotismul ingredientelor și al varietății de sosuri pe care le abordează. Și pentru că sushi este cel mai comun fel de mâncare japoneză, răspândit în restaurantele specializate din întreaga lume, trebuie să cunoști ce conține în realitate această specialitate.

Nimeni nu poate nega beneficiile unor sushi de calitate. Adevăratele restaurante raponeze prepară sushi calitative, care nu dăunează sănătății. Adevărul e că de cele mai multe ori, bucățelele de sushi din comerț nu sunt de cea mai bună calitate, pentru că nu respectă standardele de preparare. Dacă nu suntem atenți la ce mâncăm, ne putem da seama ca am îmbucat niște porții de mâncare lipsite de proteine și legume, care ne mai lasă și flămânzi pe deasupra.

Câteva lucruri pe care ar trebui să le iei în considerare, înainte să consumi sushi:

1. Porțiile de sushi se prepară folosind zahăr și oțet de orez. În medie, bucătarii folosesc două linguri de zahăr și două linguri de oțet la prepararea a două căni de orez pentru sushi. Fiecare rolă de sushi înseamnă 60-75% de orez și conține tot atâția carbohidrați, câți încap în două felii de pâine.

foto: fussyinkrakow.blogspot.com

foto: fussyinkrakow.blogspot.com

2. De obicei, la prepararea de sushi, bucătarii specializați folosesc orez cu bobul scurt. Orezul alb cu bob scurt prezintă un indice glicemic ridicat!

3. Sushi este un fel de mâncare ce conține foarte puține proteine. Din acest motiv, s-ar putea să-ți dai seama că ai scos din buzunar o sumă frumușică, iar la srfârșit, tot flămând ai rămas.

4. Pentru că este un fel de mâncare sărac în proteine și grăsimi, sushi nu provoacă sațietate și îți provoacă o poftă mare de dulciuri imediat după mâncare.

5. Sunt foarte sărate. Orezul din sushi se prepară și servește cu sare și sos de soia!

6. O parte din produsele folosite pentru prepararea rolelor de sushi sunt rezultate ale prelucrării industriale artificiale, iar în top se află binecunoscutele „bețișoare de crab”, utilizate în prepararea de sushi California.

foto: rantlifestyle.com

foto: rantlifestyle.com

Ce tebuie să eviți?

Evitați alimentele prăjite, oferite de restaurantele japoneze. Unul dintre exemple se referă la Tempura – o categorie de mâncare japoneză, preparată din carne, legume și fructe de mare, prăjite pane, în uleiuri vegetale folosite de mai  multe ori în friteuze. Sunt servite cu sosuri speciale.

Nu consumați sushi cu sos teriyaki sau maioneză japoneză, deoarece sunt foarte bogate în zahăr.

Evitați produsele preparate din soia și în special din soia rafinată (brânza tofu, uleiul de soia, laptele de soia). Majoritatea acestora sunt modificate genetic în SUA. Există nenumărate studii care demonstreză că soia modificată genetic influențează asupra nivelului de estrogen din organism și cauzează modificări majore în sistemul endocrin.

Optează pentru sushi preparate din orez brun.

foto: superfoodbysofie.com

foto: superfoodbysofie.com

Surse bune de proteine, în servirea de sushi, sunt somonul crud și tonul.

Alege să mergi la un restaurant care are obiceiul de a folosi ingrediente proaspete.

Pe lângă sushi, este bine să consumi și o salată de alge marine, care reprezintă o bună sursă de vitamine, minerale, proteine și fibre.

foto: splendidtable.org

foto: splendidtable.org

Sursa

Distribuie articolul: