În acest week end a avut loc primul atelier intitulat “La un ceai cu părinții”. Timp de două ore, într-o atmosferă caldă și relaxantă un psiholog și un pedagog au discutat cu părinții despre pregătirea pentru școală a copiilor și ceea ce trebuie să facă părinții ca să-şi ajute copilul în aceasta etapă din viaţă.

Tatiana Oprea, organizatoarea evenimentului, este de părere că aceste ateliere, de tip parenting sunt binevenite pentru părinți « Aceștia își împărtășesc experiența proprie, schimbă păreri și pot să afle și părerea unui specialist vis-à-vis de o anumită situație ».

Psihologul Sergiu Toma i-a întrebat pe părinți câți dintre ei au făcut facultate de părinte. De aceea, este bine ca, mai întâi părinții să învețe cum sa ajute copilul lor. Pentru a decide când va merge copilul la școală, trebuie să ne ghidăm după anumite criterii și nu doar după vârstă. Nici faptul că un copil poate citi sau scrie nu indică faptul că e timpul ca acesta să pășească pragul școlii. Abilitatea de autoservire, dorința copilului de a învăța, capacitatea de a se concentra pe o sarcină timp de 5 minute, abilitatea de a-și organiza timpul, abilitatea de a comunica și interacționa cu semenii, bagajul de cunoștințe – toate acestea ne pot ajuta să hotărâm dacă e timpul sau nu pentru copil să meargă la şcoală.

Dacă nu poate să-și lege șireturile la papuci, atunci cu sigurnață nu poate să țină nici pixul în mâini, a explicat Angela Cazac, pedagog de clase primare. De asemenea, copiii trebuie să fie motivați, pentru ca să vrea să meargă la școală.

Părinții au abordat și alte teme actuale, cum ar fi agresivitatea în școli, calculatorul și prietenii virtuali, metodele de predare, copiii hiperactivi și soluționarea conflictelor cu profesorii.

Organizatoarea evenimentului a spus că aceste discuții vor continua și la viitoarele ateliere va fi invitat un specialist parenting din România.

Natalia Dabija

Distribuie articolul: