Katia Demcencov este tânăra care a reușit să adune peste 30 de mii de abonați virtuali la canalul său de frumusețe pe YouTube, acumulând, până în prezent, peste 3 milioane de vizualizări cu înregistrările sale video. Cunoscută cu numele de blogger Katia Rumyanka, tânăra nu credea niciodată că încercările sale timide, de a-și expune părerea despre tot felul de cosmetice, va ajunge atât de departe. Are, probabil cea mai de invidiat colecție de cosmetice din Moldova, însă consideră că frumusețea adevărată se menține mai puțin cu produse cosmetice, ci cu armonia interioară și încrederea în sine a fiecărei femei.

Cum ai decis să devii YouTube beauty blogger?

„Am început să urmăresc câțiva beauty bloggeri americani acum 10 ani. Când eram studentă la Rotterdam, în Olanda, aveam un program foarte încărcat, cu presiune foarte mare a studiilor și doar vizionarea acestor clipuri pe YouTube era mica mea pastilă anti-stress, acea slabiciune care-ți permite să treci de greutățile momentului. Unele fete se dau în dulciuri, altele în sport, dar eu o urmăream pe Emily Noel pe YouTube!

Mai târziu, în 2012, fiind deja la Boston (unde soțul meu era la MBA) și însărcinată cu primul nostru băiețel, mi-am spus că e momentul potrivit să-mi lansez și eu un canal pe YouTube. Aveam mult timp liber și era tentativa mea să comunic, chiar și virtual, cu alte fete, împărtășind tot felul de sfaturi practice: de la care sunt cele mai trendy rujuri și până la cum să-ți faci un smokey eyes.

Oarecum neașteptat, beauty blogging-ul a evoluat într-o adevărata industrie. Michele Pham, de exemplu, un blogger american, a ajuns la peste 1 miliard de vizualizări și mai bine de 7 milioane de abonați. E într-atât de influentă, încât branduri globale ca „Lancome” lansează serii limitate purtând marca Michelle Pham. S-a ajuns la faptul că cei mai tari beauty bloggeri să devină mini-corporații în sine. Bine, eu în această lume a „granzilor” sunt o mică, timidă fetișcană și, să fiu sinceră, ca o mamică a doi copii mici, mă simt foarte bine aici, unde sunt.”

KatiaRumyanka este un canal în limba rusă. De ce ai optat anume pentru această limbă?

„Rusa e limba mea maternă. Tatăl meu este rus, iar mama – ucraineancă. Părinții, însă au fost destul de prevăzători ca să mă înmatriculeze la un liceu de limbă română – „Nicolae Iorga”, din Chișinău. Am crescut oarecum bilingvă, vorbind rusa cu părinții și româna cu sora mea, Irina. La momentul lansării canalului, aveam dubii referitor la limbă, alegeam între română, rusa sau engleză. Până la sfârșit, a fost o decizie rațională: rusa mi s-a parut limba care îmi va permite să acopăr cea mai mare audiență, pentru că în engleza erau deja foarte multe canale, deci concurența era foarte mare, iar româna e o limbă cu o circulație mult mai mică decât rusa. Cred că a fost o decizie corectă, în cele din urmă.”

Până la urmă, este ăsta un hobby sau un job?

„În cazul meu, cu siguranță un hobby. Da, am unele venituri din publicitatea plasată de YouTube pe canalul meu, dar sumele nu sunt prea mari. Există, însă, autori care transformă blogging-ul într-o adevărată meserie, făcând din asta un job full time. Veniturile mari vin din sponsorizări. Spre exemplu, un brand de cosmetice sau un magazin online îți oferă bani pentru a le menționa în video-urile tale, sumele ajungând a fi foarte mari. Eu din principiu nu fac asta pentru că țin la independența mea. Nicioadată nu am acceptat bani. Am acceptat produse pentru testare de câteva ori, cu condiția că voi fi 100% obiectivă și voi spune tot ce cred: și de bine, și de rau, dacă e cazul.

Deși este un hobby, mi-aș dori însă mult să pot dedica mai mult timp canalului meu, să pot posta mai des, să am un impact mai mare, dar nu e ușor, când ești prinsă cu doi copii mici: ai noștri au 2,5 ani și 9 luni. Mămicile tinere cu siguranță mă vor înțelege.”

De ce a devenit atât de important ca femeile să fie întâmpinate după felul în care sunt machiate și coafate?

„Probabil tot noi, femeile, ne creăm presiunea asta. Eu nu neg importanța de a arăta bine, de a fi frumoasă, îngrijita, stilată. Dar mai important este să atingem balanța interioară prin care suntem împăcate cu noi înșine, ne simțim sigure pe noi, ne simțim iubite și realizate. Machiajul și coafura sunt doar niște căi de a ne aduce acolo.

Însă dincolo de sfaturi practice, despre cum să avem un ten sănătos sau un păr frumos, canalul meu este în primul rând o oportunitate pentru mine să ajut cât mai multe fete să obțină încrederea în sine. Pe lângă lecții de machiaj, vorbesc mult despre importanța alimentației corecte (de exemplu, încurajez dieta vegetariană), despre sarcină, despre balanța familie – carieră etc.”

Cine te-a ajutat să deprinzi toate secretele pe care le împărtășești femeilor?

„Nu am facut niciodată studii specializate de frumusețe. Am învățat din lecturi despre makeup și teste pe propria piele a mii de produse. Probabil îmi cumpăram un apartament până acum, din toți banii risipiți pe cosmetice. Ca să înțelegeți cât de grava e treaba, vedeți aici sau aici. Asta este, însă, marea mea pasiune, iar multele produse pe care le cumpăr și testez sunt dăruite, după asta, prietenilor și rudelor, pentru că interesul meu este în primul rând unul știintific, dacă pot spune așa.”

Timpul este resursa pe care nimeni nu ți-o întoarce, însă tu dăruiești femeilor timp din viața ta. Ce spune familia ta despre acest hobby?

„Soțul a fost, de fapt, cel care m-a încurajat să pornesc canalul și mă susține întru totul. Trebuie să spun că el este antreprenor de fire și din contra, mă încurajează să fiu mult mai activă, eu fiind cea care vrea să o ia mai domol. Deși mi se pare o glumă, el vede în beauty blogging și o mare oportunitate de afaceri, sperând să creeze din mine un echivalent al Michelle Pham în spatiul rusolingv, pentru a lansa, ulterior, o serie de cosmetice marca Rumyanka, ținând piața de 200 milioane de vorbitori de rusă. Norocul meu e ca îmi pot permite să cumpăr toate cosmeticele de care am nevoie, prezentându-le ca pe niște investiții! (râde în hohote).”

Pentru că analizezi foarte bine exteriorul femeilor care apar cel mai des pe ecrane, cine dintre ele crezi că are grijă cel mai bine de imaginea sa fizică? Dar invers?

„Îmi plac vedetele care înțeleg noțiunea „less is more”. Un machiaj bun ascunde ce trebuie să ascundă, pune accentele care trebuie puse, dar nu iese prea mult la iveală. În prezent, există o tendință spre machiaje nude, minimaliste. Vedetele care arată de parca nu au deloc machiaj pe ele, sunt cele care îmi plac cel mai mult (deși, în realitate, un no-makeup makeup necesită mult mai mult lucru decât machiajele țipătoare pe care le vedem atât de des). De asemenea, îmi plac vedetele care sunt destul de sigure pe ele ca să arate puțin messy, un look de genul „tocmai m-am trezit” – părul puțin zburlit, liniile de contur puțin jucăușe. Vera Brejneva îmi vine în minte, daca e să ofer un exemplu. Am și făcut un video pentru un astfel de look.

Nu-mi plac vedetele care ies pe sticlă de parcă ar fi sculptate. Cu bucle pline de lac, fond de ten exagerat, conturare agresivă.”

Numește-ne câteva dintre cele mai grave greșeli pe care le fac femeile atunci când se machiază.

„Pielea neîngrijită și prea mult fond de ten. De asemenea, multe femei uită de sprâncene, acestea fiind probabil cele mai importante în a influența percepția despre cum arătam. Pielea îngrijită este detaliul cel mai important. Fiecare dintre noi trebuie să aiba un ritual de dimineață și seară pentru a avea o piele sănătoasă, radiantă.”

Ne poți împărtăși câteva trucuri de seducție prin make-up, pe care le poate aplica fiecare femeie?

„Bronzul face ca totul să arate mai bine. Există self-tanner-uri mult mai sănătoase, deci nu mai e nevoie să ne coacem la plajă și să ne expunem pielea influenței dăunatoare a Soarelui. Conturarea face trăsăturile mai sexy. Evidențierea buzelor, de exemplu cu lip plumper (un fel de luciu de buze cu efect maximizant) e o alternativă buna și nechirurgicală. Dior Lip Maximizer și Buxom sunt favoritele mele, în prezent.”

Care sunt produsele de bază, care nu ar trebui să lipsească din trusa de machiaj a unei femei?

„Sunt de obicei produsele uitate de femei, cum ar fi concealer-ul, care ne ajută să acoperim neajunsurile. De asemenea, nu pot să nu recomand produsele care ne ajută sa creăm efectul pielii radiante (de exemplu MAC Strobe Cream, o variantă mai de lux, sau L’Oreal Magic Lumi Primer, alternativă mai accesibilă). Daca ar trebui să mă limitez la cinci produse, cred că ele ar fi: concealer, creion sau fard pentru sprâncene, mascara, luciu de buze și highlighter.”

La ce atragi atenția cel mai mult, atunci când alegi un produs cosmetic de calitate?

”În ultimii câțiva ani, prefer produsele naturale. De asta, mă uit foarte atent la ingrediente. Există un mare trend de cosmetice naturale acum, de exemplu, mărci ca Tarte, Bite Beauty, Bare Minerals. Am ajuns chiar să-mi fac cosmeticile mele, de exemplu deodorantele (vedeți cum îl puteți face de unele singure, acasă). Asta, pentru că aluminiul, prezent în toate deodorantele comerciale, este un cancerigen periculos.”

Este posibil să avem un look impecabil și să cheltuim bani puțini?

„Cu siguranță DA. Totul începe de la un ten sănătos, pentru care trebuie doar să ne alimentăm corect și sa ducem un mod sănătos de viață. Măștile naturale sunt mai bune decât orice fel de creme. Multe produse le putem obține acasă, cu costuri minime – de exemplu soluțiile practice de a curăța punctele negre din zona nasului. În ceea ce ține de cosmeticile decorative, sunt foarte multe echivalente mult mai ieftine la produsele de top. Eu sunt o mare „vânătoare”, de produse cu un raport calitate-preț bun. Câteva exemple:

  • Bourjois Healthy Mix Serum Foundation ($15) = Chanel Vitalumiere ($55)
  • E.L.F. Studio Blush ($3) = NARS Blush ($30)
  • L’Oreal Infallible Eyeshadow ($8) = Giorgio Armani Eyes to Kiss Shadow ($34)
  • Maybelline Color Tattoo Cream Eyeshadow ($7) = CHANEL Illusion D’ombre ($36)

Care sunt secretele frumuseții tale?

„Desigur, familia mea – un soț iubitor și doi băieței care îmi prefac fiecare zi într-o sărbătoare!”

Foto: Arhiva personală

Distribuie articolul: