O istorie amuzantă a inelului de logodnă, cunoscut în întreagă lume drept simbol al dragostei, realizată de comicii de la College Humor, dezvăluie cum această imagine asupra cererii în căsătorie a fost modelată de una dintre cele mai mari companii de minerit și extracție a diamantelor din lume, De Beers.  

Filmul în care este explicată marea minciună pe care cuplurile din întreagă lume o cred și o folosesc pe post de fundație a unei căsnicii fericite începe cu doi îndrăgostiți, aflați pe punctul de a-și uni destinele, al căror moment romantic este întrerupt de un „binevoitor” care le arată cum a început totul de fapt. 

Așadar, de ce este inelul cu diamant simbolul suprem al dragostei unui bărbat pentru o femeie?  Tradiția a fost instaurată în urmă cu mai puțin de un secol, de către cei de la De Beers. Înainte de anii ’30, nu există obiceiul de a pune un inel cu diamant pe degetul unei femei pentru a o cere în căsătorie. 

 inel de logodnă

Însă în 1938, compania a lansat o campanie inedită care promova ideea că singurul mod în care un bărbat adevărat putea să își arate dragostea pentru parteneră era un diamant scump, iar publicul a căzut în plasă. 

De fapt, fiecare element al tradiției americane a logodnei a fost creat astfel încât să le aducă mai mulți bani celor de la De Beers. Astfel, s-a împământenit ideea potrivit căreia un inel de logodnă cum se cuvine ar trebui să coste cât salariul unui bărbat pe două luni. Această regulă a pornit de la o reclamă la diamante, în care bărbații erau îndemnați să îi cumpere iubitei o bijuterie care să valoreze salariul pe o luna, garantând că „ea te va iubi pentru totdeauna”. Odată ce profitul  companiei a scăzut, scenariul reclamei a fost modificat, dublându-se sumă potrivită pentru un inel de logodnă că la carte. 

Această a fost, cel mai probabil, cea mai de succes campanie publicitară din toate timpurile. Iar dacă te bazezi pe faptul că acel inel valorează totuși, o avere, cei de la College Humour vin și fac lumina, subliniind faptul că diamantele nu sunt atât de rare pe cât am crede. 

 Inel de logodna

Și dacă nu ne crezi pe noi, poate îl vei crede pe președintele De Beers, Nicky Oppenheimer, care a spus că „diamantele sunt, practic, lipsite de valoare”. Sunt pietre comune, iar singurul motiv pentru care aceste diamante sunt scumpe este acela că De Beers deține monopolul asupra minelor de diamante și restricționează în mod artificial stocul, pentru a putea menține prețul ridicat. În realitate, însă, există cu mult mai multe. 

Asta înseamnă că inelul pe care tocmai ai cheltuit o avere nu prea are valoare atunci când vrei să îl vinzi. De aceea au lansat cei de la De Beers teoria potrivit căreia „diamantele sunt pentru totdeauna”. Dacă nu încerci să îl vinzi, nu îți dai seamă niciodată că ai fost trasă pe sfoară.

Ce e de făcut? Mai nimic, având în vedere că 100 de ani de advertising au implantat ideea inelului de logodnă atât de adânc în mințile îndrăgostiților din întreaga lume, încât n-ar putea să își închipuie o cerere în căsătorie neacompaniată de un astfel de simbol.

Sursa: Feminis.ro

Foto: Acasa.ro, Perfecte.ro