Hidratarea corectă în timpul toamnei și iarnii este mai dificil de realizat decât în sezonul cald. Dar hidratarea corectă toamna și iarna este esențială pentru menținerea stării de sănătate. Procese vitale depind de aportul de lichide, dar și de cantitatea acestora, scrie femeia.ro.

Necesarul de lichide al organismului nu variază semnificativ în funcție de sezon, cu excepția perioadelor de caniculă din timpul verii sau al unui efort fizic susținut, când, evident, necesarul de lichide crește foarte mult. Se poate spune că hidratarea în sezonul rece este la fel de importantă ca și hidratarea din timpul verii, dar mereu deficitară.

Există ideea că iarna nevoia de lichide a organismului scade, ceea ce este nu doar greșit, dar și foarte periculos. Regula celor opt pahare de apă rămâne valabilă și iarna, și vara. Ceea ce este important de spus este că regula celor opt pahare este o cantitate etalon.

Ideal este ca 75-80% din aportul de apă să provinムdin lichide (apă, ceai, cafea, supă), în timp ce 15-20% – din alimente, fructe și legume.

Nevoia de lichide în timpul perioadei reci nu se schimbă față de nevoile din perioada de vară. În perioada rece, corpul pierde la fel de multe lichide prin transpirație, respirație și urină. În plus, efortul fizic crește arderile și consumul de apă, fie că este iarnă, fie că este vară.

O bună hidratare previne efectele neplăcute ale pielii uscate și susține o bună funționare a sistemului intestinal și renal. Senzația de somnolență, oboseală și gură uscată sunt semne ale deshidrătarii. Ritmul aportului de lichide trebuie păstrat la fel, fie că este vara, fie că este iarna. Și, cel mai important, bea înainte să-ți fie sete, pentru că senzația de sete arată că ești deja deshidratat.

Ceea ce se schimbă radical sunt lichidele consumate iarna, comparativ cu cele pe care le preferăm în timpul verii. Renunță la băuturile reci. Cele mai bune căi de menținere a unei bune hidrătari iarna, sunt băuturile calde (dar nu fierbinți): ceai, supă de legume limpede, lapte sau sucuri de fructe la temperatura camerei. Dar cea mai bună cale de hidratare rămâne apa. Evită sucurile carbogazoase, cele care conțin zahăr și cele cu îndulcitori artificiali.

O soluție ideală o reprezintă o combinație dintre sucurile de fructe și legume, dar și apa. Procentul ideal este de 30% suc de fructe natural și 70% apă plată. Ai și un gust bun și un supliment de minerale și vitamine, fără excese calorice. O soluție o reprezintă și compotul de fructe, dar fără zahăr. Merele, gutuile și perele se pretează foarte bine pentru astfel de preparate. Ai o băutură sănătoasă, caldă și plăcută la gust.

Deci, din punct de vedere al necesarului de lichide, iarna e ca vara. Pentru sănătatea ta, trebuie să te asiguri că-ți menții hidratarea corectă toamna și iarna.

Distribuie articolul: