Zeci de diete, informații despre cum să ne alimentăm sănătos și alte „nebunii”, pentru a scăpa de kilogramele în plus. Explicația însă este mai simplă decât pare, doar să avem voința să o aplicăm în practică. Specialiștii americani de la Universitatea Loyola au stabilit că în topul preferințelor de la început de an este slăbirea, dar numai 20 la sută dintre cei care își doresc acest lucru reuşesc să slăbească. Deseori, motivul nu se ascunde în anumite probleme de sănătate sau doar în lipsa voinței, ci în mare parte în modul de viață defectuos. De aceasta nici nu putem slăbi ori punem foarte repede înapoi cele două kilograme date jos.

De fapt, există câteva reguli pe care, odată ce le urmăm, putem să slăbim. (Eu le scriu pentru că vreau cu tot dinadinsul să le urmez.)
1. Calcularea numărului de calorii. Oricât ar părea de ciudat, dar majoritatea subestimează numărul acestora. Există chiar teorii conform cărora n-ar trebui să ne ghidăm după numărul caloriilor când vrem să slăbim. Nu este adevărat. Așa cred eu, dar și alți zeci de specialiști, care combat această idee. Dacă vrei să slăbești nu trebuie să consumi mai mult de 1800-2000 de calorii zilnic. În general, în medie sunt consumate 2500 calorii zilnic. Dar gustările dese şi preparatele calorice între aceste mese trec „neobservate” la noi în stomac, și duc la depășirea mediei calorice. O soluție ar fi să înscriem tot ce mâncăm. Să studiem etichetele cu numărul de calorii înscrise pe ele. Și desigur, mare atenţie la dimensiunea porţiilor pe care le consumăm în timpul meselor principale.

2. Activitatea fizică. Deseori, credem că o plimbare pe jos poate face minuni. Și da și nu. Depinde de câți pași facem. Zece mii de pași pe zi te pot scăpa de cel puțin jumătate de kilogram pe săptămână. Or, dacă te-ai apucat de slăbit, trebuie să faci cel puțin trei antrenamente săptămânal a câte 30 de minute, dar acestea să fie suficient de intensive, astfel ca pulsul inimii pe minut, pe care poți să-l măsori chiar singurică, să depășească 130-140 de bătai.

3. Regim alimentar conform unui orar bine stabilit. Un documentar BBC pe care îl recomand, în traducere ar fi „Slăbim fără să ne înfometăm”, demonstrează că un regim alimentar haotic duce la îngrășare. Micul dejun trebuie să devină o tradiție pentru cei care își doresc să slăbească, iar o concluzie ar fi că între gustări și mesele principale n-ar trebui să treacă mai mult de trei ore. Dacă nu pare destul de convingator, vă mai pot spune- cu cât ne înfometăm mai tare, cu atât mâncăm mai mult.

4.Un somn teafăr – ceea ce mie, personal, îmi lipsește cu desăvârșire. Specialiștii spun că persoanele care dorm mai puțin de 6 ore au un nivel ridicat de grelină, un hormon care mărește apetitul, dar care stimulează un alt hormon, cortizolul – hormonul stresului. Așa că dorința de a mânca produse hiper calorice se acutizează pe măsura lipsei unui somn adecvat.
Acum, rumegăm împreună acestă informație, pentru a trece la acțiune. Baftă!

Distribuie articolul: