Industria cinematografică a explodat vara aceasta, îmbogățindu-se cu sumă record de 4,7 miliarde de dolari, grație unor filme precum “The Lone Ranger”, “After Earth” ori “White House Down” care s-au bucurat de un succes fulminant în rândul cinefililor. Sezonul de vară al filmelor s-a închis sâmbătă, de “Labor Day” (Ziua Muncii), în vreme ce filmul biografic “One Direction: This Is Us” a reușit ca de vineri până luni să aducă un profit impresionant de 18 milioane de dolari pentru Sony Pictures. Pelicula nu a reușit totuși să detroneze drama istorică “Lee Danielsa – The Butler”, aceasta din urmă stând vreme de trei săptămâni pe primul loc, grație încasărilor de 20 de milioane de dolari.

Iată o notă pozitivă ce încheie o vară tumultoasă, dar extrem de profitabilă pentru Hollywood. Parcă mai mult ca niciodată, de la mult-apreciatul “Iron Man 3” și până la filmul catalogat drept dezamăgire, “The Lone Ranger”, peliculele lansate în acest sezon s-au bucurat de succes la public și încasări uriașe.

Box-office-ul a crescut cu 10,2% față de vara trecută, iar prezența oamenilor în sălile de cinema cu 6,6%. În același timp, prețurile biletelor au crescut și ele cu 27% față de anul trecut. Dar paleta extrem de largă a filmelor abia lansate – mai mult de 50% față de anul trecut, filme al căror buget se ridică la peste 75 de milioane de dolari – este principala responsabilă pentru încasările foarte mari.

A fost una dintre cele mai interesante veri pe care le-am văzut vreodată. Un mix de vești bune și proaste în același timp”, mărturisește Paul Dergarabedian, analist Hollywood.com. Cel mai de succes film al verii a fost “Iron Man 3” (Disney) care a obținut 408,6 milioane de dolari la nivel național și 1.2 miliarde de dolari la nivel mondial. Pe de altă parte, pelicula “The Lone Ranger” (Disney), a reușit să obțină doar 88,4 milioane de dolari în America de Nord, deși costurile de producție s-au ridicat la 215 milioane de dolari.

John Fithian este de părere că principala greșeală a producătorilor a fost aceea de a lansa mult prea multe filme cu buget mare într-un singur sezon. Studiourile însă consideră sezonul cald ca fiind un soi de “prime time”, perioadă în care toată lumea este în vacanță, iar filmele se pot bucură de un public uriaș.

Sursa: Agentiadepresamondena.ro

Distribuie articolul: