Pentru ea hainele de brand nu sunt un moft sau capriciu, sunt o afacere care îi ocupă tot timpul. Zilnic, la Chișinău, zeci de bluze, rochii și sacouri se cos la fabrica Georgetei Mir, ca mai apoi, să ajungă în vitrinele magazinelor de lux din Europa.

De la lecții de pictură la London College of Fashion

Prin clasa a şaptea, Georgeta s-a truns de ideea    vrea  facă design: «totul a pornit de la pictură. După lecțiile de la școală, eu şi colegii făceam ore de pictură și probabil de acolo a apărut dorința să combin cusutul cu pictura și, în final, să ajung la ideea de designer vestimentar». Deși recunoaște  nu provine dintr-o familie artistică, Georgeta s-a bucurat de sprijinul părinților: «ei  mi-au susținut ideea și intenția să fac design».  Au susținut-o și atunci când a decis să facă facultatea peste hotare. Timp de 5 ani, Georgeta a învățat la una dintre cele mai prestigioase universități din lume: «am studiat la London College of Fashion. La drept vorbind, am ales să-mi fac studiile în Marea Britanie nu din considerente de prestigiu, dar pentru că tatăl meu avea mulți prieteni acolo și era oarecum mai sigur».   

Branduri internaţionale fabricate în Moldova

Cunoștințele obținute peste hotare, dar și dorința să le aplice în practică, au motivat-o pe Georgeta Mir să-și deschida propria afacere. «Înainte  plec la Londra, povestește Georgeta, am avut un atelier mic, dar acolo lucrau doar câteva persoane. Când am terminat studiile și m-am întors la Chișinău, mi-am dorit să am o fabrică și să producem haine de brand. Financiar am fost susținută de părinți și am fost ajutată de un consultant american din cadrul unui proiect. Acum, am două fabrici: una la Chișinău și una la Rezina»

La fabrica din Chișinău lucrează acum 150 de persoane. Zilnic, aici se produc de la 300 pâ la 400 de articole vestimentare. «Noi producem haine exclusiv pentru export pentru branduri care se vând în magazinele din Italia, Germania, Rusia și Belgia». Totuși, în planurile Georgetei intră crearea propriului label «intenţionez să-mi creez propria marcă, dar, mai întâi, o promovăm  în Rusia, la Moscova și, după o jumatate de an, o testăm și la Chișinău». De asemenea, povestește Georgeta, își dorește să facă în continuare comenzi pentru branduri străine și mari designeri din Europa.   

Filozofia succesului în industria modei

De când și-a inițiat afacerea, Georgeta Mir investește timpul, inspirația și simțul organizatoric pentru ca să-i reușească tot ce-și propune: «tot timpul se întâmplă câte ceva, afacerea e în permanentă dezvoltare. Dacă lucrezi de la 8 dimineața până la 5 seara nu poți să pretinzi la realizări mari. Or, dacă îți dorești să faci ceva cu adevărat, trebuie să muncești continuu». Succesul în afaceri, mai ales în industria modei, Georgeta îl explică prin numărul de vânzări obținute. «Eram în Italia și discutam cu persoane din industria modei și acolo am auzit o frază care mi-a părut la început mercantilă, dar, de fapt, este una corectă: haina e frumoasă, atunci când e vândută, iar când nu prezintă interes – se echivalează cu zero. Cu alte cuvinte, succesul unei mărci se masoară în cantitatea pe care o vinzi».

Distribuie articolul: