Fiecare confruntare cu probleme digestive ori cu productivitate redusă îți trage rădăcinile din practicile alimentare nesănătoase. Și pentru că începutul fiecărei zile marchează starea organismului pe parcursul următoarelor ore, health.usnews.com a realizat o listă cu cele mai grave greșeli alimentare pe care le comitem atunci când luăm micul dejun. Vedeți, mai jos, ce practici alimentare trebuie să evitați, dacă vă doriți „baterii încărcate” și o imunitate de fier. 

1. Prea puține proteine. Mulți oameni consumă, la micul dejun, o farfurie de lapte cu cereale. Pare a fi o alegere corectă, nu-i așa? O farfurie de lapte, însă, înseamnă doar 8 gr. de proteine, și unde mai pui că nimeni nu are răbdare ca să termine tot laptele din farfurie. Proteinele se asimilează mai greu decât carbohidrații, astfel că o cantitate insuficientă de proteine va însemna o înfometare mult mai grabnică. Dacă nu terminați tot laptele din farfurie, adăugați la dejun și un ou. Veți asimila suficiente proteine dacă veți consuma, la dejun, un toast cu unt de arahide, spre exemplu. Pâinea trebuie unsă cu generozitate!

2. Prea puține fibre. Dejunurile uscate conțin foarte mult zahăr, care se asimilează foarte ușor și duce la o înfometare mult mai rapidă. O cantitate mai mare de fibre, consumată dimineața, poate ține saț până la prânz. Puteți completa fiecare dejun cu semințe de in, de exemplu.

3. Lipsesc grăsimile. Știați că senzația de foame vine chiar la o oră după ce ați consumat un dejun lipsit de grăsimi? Astfel funcționează consumul iaurtului degresat și dejunurile uscate, bogate în fibre și fructe de pădure. Unde sunt grăsimile? Încercați un iaurt cu minim 2% grăsime și adăugați în el câteva nuci. Chiar și cantitățile nesemnificative de grăsimi sunt asimilate mai îndelungat!

4. Porții insuficient de mari. Chiar dacă fructele sunt bogate în fibre, vitamine și minerale, acestea sunt insuficiente pentru micul dejun. Multe persoane dejunează din fugă, alegând să consume doar o banană și un măr. Plăcerea va fi mult mai mare dacă veți zăbovi măcar 20 de minute pentru a asimila 300-400 de kcal, atât de necesare în fiecare dimineață.

5. Dejunare întârziată. Dietologii recomandă ca dejunul să fie luat la o oră de la trezire. Cu cât mai mult așteptăm, cu atât mai flămânzi devenim. Unul dintre cele mai importante scopuri ale dejunului este să-i ofere organismului combustibil și energie după o pauză de somn. Dacă dejunul este luat aproape de ora prânzului, cu siguranță că nu-și va îndeplini misiunea!

Dacă doriți ca dejunul să vă asigure o viață activă și un sistem digestiv funcțional, încercați să reduceți toate aceste greșeli până la zero. Și nu uitați: orice dejun este mai bun decât absența acestuia!

Foto: wallpaperscraft.com, wallpapersonly.net, wallpapermania.eu, buff.ly,  gentside.com

Distribuie articolul: