Peste 5000 de elevi şi profesori, din 10 instituţii preuniversitare din Moldova, au acum posibilitatea să desfăşoare lecţii interactive. Ei sunt beneficiarii proiectului Fundaţiei Orange  „Incluziunea digitală rurală”, în cadrul căruia au primit în dar un laptop, un proiector şi un ecran.

Liudmila Climoc, Membru al comitetului executiv al Fundaţiei Orange Moldova: „Actualmente tehnologiile informaţionale au devenit indispensabile în viaţa de zi cu zi, prin urmare, ele nu trebuie să lipsească nici în procesul educaţional. Sperăm ca acest proiect va înlătura bariera digitală, existentă la momentul actual, între şcolile rurale şi urbane. Dotarea acestor instituţii cu echipamentul necesar va facilita accesul elevilor la un proces de studii mai calitativ”.

Orange

În cadrul proiectului au fost eligibile doar gimnaziile şi liceele plasate în zonele rurale, în care îşi fac studiile cel puţin 400 de elevi. 78 de instituţii din 29 localităţi ale Republicii Moldova s-au înscris în concurs. Dosarul de participare a inclus un formular de aplicare, un act care confirmă numărul de elevi, o scrisoare de recomandare eliberată de primăria localităţii şi o scrisoare de motivare din partea directorului instituţiei, prin care se explica necesitatea unui astfel de echipament pentru şcoală, precum şi la ce activităţi şcolare acesta ar urma să fie folosit.

Angela Muşet, Directorul Centrului de Informaţii Universitare, implementator al proiectului: „Proiectul „Incluziunea digitală rurală” s-a bucurat de o popularitate imensă, fapt confirmat şi de numărul mare de dosare depuse – 8 candidaţi pentru un echipament. Pentru a asigura transparenţa procesului de desemnare a câştigătorilor a fost constituită o comisie de experţi independenţi”.

Orange

Din comisia de experţi au făcut parte Victoria Musteaţă – secretarul Fundaţiei Orange, Loretta Handrabura – Vice-ministru al Educaţiei şi Anatol Gremalschi, coordonator de programe al Institutului de Politici Publice. Fiecare dintre membrii Comisiei au examinat actele din dosare şi au acordat acestora un număr de puncte. Câştigătorii au fost desemnaţi în funcţie de numărul de puncte acumulat. Astfel, au fost selectate 10 instituţii din 10 raioane ale ţării, precum Criuleni, Ialoveni, Cantemir, Ceadîr-Lunga, Edineţ, Anenii Noi, Briceni, Străşeni, Ungheni şi Donduşeni.

Lista instituţiilor preuniversitare, beneficiare ale proiectului „ Incluziunea Digital Rurală”                                                                                   

 

Instituţia

Nr. elevi

Localitatea

Raion

  1.  

LT Măgdăceşti

864

Măgdăceşti

Criuleni

  1.  

LT Horeşti

425

Horeşti

Ialoveni

  1.  

LT “Nicolae Mihai”

450

Ciobalaccia

Cantemir

  1.  

LT “S. I. Baranovschi”

756

Copceac

Ceadîr-Lunga

  1.  

LT Gordineşti

432

Gordineşti

Edineţ

  1.  

LT “Olimp”

402

Puhăceni

AneniiNoi

  1.  

LT CaracuşeniiVechi

452

CaracuşeniiVechi

Briceni

  1.  

LT Zubreşti

416

Zubreşti

Străşeni

  1.  

Gimnaziul “Gaudeamus”

427

Petreşti

Ungheni

  1.  

LT “Prometeu”

393

Baraboi

Donduşeni

 

 T O T A L   beneficiari:

5017

 

 

 It

Irina Talmaci, Director LT „SI Baranovski”: „ Noi suntem fericiți că facem parte din cele zece instituții din țară, care au câștigat acest proiect. Astăzi în liceul nostru e sărbătoare, pentru că am primit acest echipament. Mulţumim Fundaţiei Orange.”.

Eleonora Şchiopu, Director al LT Caracușenii Vechi: „Copii au cerințe educaționale speciale, de aceea trebuie să ţinem pasul cu timpul şi cu doleanţele lor. Profesorii vor fi instruiți să utilizeze echipamentul și va fi folosit la toate lecțiile, inclusiv în clasele primare”.

itLipsa tehnologiilor digitale în învăţământ i-a împiedicat pe mulţi dintre elevi să beneficieze de activităţi interactive.

Cristina Smerea, elevă la gimnaziul „Gaudeamus”: „Până acum nu am avut posibilitatea să utilizăm un astfel de echipament la lecţii. Cu ajutorul lor lecţiile vor deveni mai interesante, sunt absolut sigură”.

Mihai Negru, elev la LT Horeşti: „Prin utilizarea tehnologiilor TIC vom avea posibilitatea să învățăm mult mai mult și mult mai bine, vom avea o responsabilitate mult mai mare și ne vom lărgi sfera de cunoaștere”.   

Proiectul „Incluziunea digitală rurală” a fost implementat de către Centrul de Informaţii Universitare în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi cu suportul financiar integral al Fundaţiei Orange. FOM investeşte cu prioritate în dezvoltarea educaţiei, aproximativ 60% din proiectele susţinute în anul curent sunt în acest domeniu. 

P