Sărbătorile au trecut şi a început un nou an de muncă, dar după două săptămâni deja te simţi obosită, iritabilă, îţi pierzi uşor concentrarea sau entuziasmul şi problemele de sănătate se amplifică. E posibil să suferi de stress.
Sondajele arată că trei salariaţi din patru suferă mai mult sau mai puţin de stres la job, mai ales ca urmare a unei suprasolicitari, a termenelor dificil de respectat, a exigenţelor din ce în ce mai mari din partea clienţilor sau a unui ritm prea rapid.

A trăi sub presiune

Stresul este înainte de toate o reacţie normală de adaptare la o situaţie. Într-o societate care cere din ce în ce mai multă productivitate, anumite persoane au nevoie de situaţii de urgenţă, de conflicte sau de complexitate pentru a se putea descurca la serviciu cât mai eficace. Alţii, dimpotrivă, reacţionează violent la aspecte care li se par a fi agresiuni. Dacă stresul este eliminat, echilibrul revine. Dar dacă devine cronic, este periculos, fiindcă pompează multă energie şi aşteaptă constant ca organsimul să se adapteze. Modifică echilibrul nervos şi hormonal şi scade capacitatea de concentrare şi productivitatea. Fără a uita de căderile psihologice, mai mult sau mai puţin severe, sau probleme cardiovasculare, cum ar fi hipertensiunea, potrivit libertatea.ro.

scapă se stres
Cum stăpâneşi stresul

Remediu miraculos nu există, dar poţi urma câteva sfaturi de igienă care te vor ajuta să fii zen:
– evită tutunul, cofeina, care te calmează în prima fază, dar pe termen lung nu fac decât să adâncească angoasa;
– caută să ai o alimentaţie echilibrată, eventual completeaz-o cu vitamine şi oligoelemente;
– cultivă o ambianţă familială şi socială armonioasă;
– la serviciu învaţă să spui NU, să deleghezi, să cumunici, uneori un Nu spus la momentul potrivit poate însemna mai mult decât să spui de fiecare dată Da!
– fă-ţi mici plăceri: la prânz, ia masa în afara locului de muncă, eventual cu prieteni sau persoane agreabile, care nu sunt de la locul de muncă;
– seara, fă plimbări scurte înainte de a ajunge acasă, puţin shopping;
– nu-ţi concentra viaţa doar pe muncă, caută mereu noi centre de interes;
– destinde-te: mergi pe jos, fă gimnastică, yoga, stretching, saună… orice activitate plăcută care diminuează stresul;
– încearcă să dormi corect fără ajutor medicamentos. Calitatea somnului condiţionează forma fizică şi echilibrul psihic al zilei.

-ultimul studio realizat în acest domeniu a demonstrate că oamenii care nu ţin în sine frustrările şi dau liber la furie, sunt de două ori mai sănătoşi decât cei care se stăpânesc. Îţi poţi permite şi o escapadă de furie, nimeni n-o să te concedieze pentru asta.

Atenţie!

Dacă stresul nu dispare, consultă medicul de familie sau chiar un psiholog. Fiecare poate interveni, la nevoie.

Distribuie articolul: