Christian Dior este creatorul al cărui nume a reuşit să reziste în timp ca emblemă de lux în lumea modei. Creaţiile sale au schimbat fundamental noul look al modei feminine postbelice. Colecţiile semnate de Christian Dior aveau un succes enorm – caracterizate prin frumuseţe şi expresivitate, erau confecţionate şi din cele mai bune textile ale acelor timpuri. Astfel, din 1946 până în 1957, casa de modă a vândut aproximativ 100.000 de articole vestimentare. Din cauza crizei de atunci, majoritatea femeilor erau obligate să facă economii şi multe din ele copiau în condiţii casnice creaţiile couture semnate de Dior.

Creatorul de modă a fost primul designer din istorie care a început lupta cu producătorii hainelor contrafăcute, lansând colecţii pret-a-porter la un preţ mai mic, accesibil oamenilor de rând. Din păcate, chiar și așa, contrafacerea vestimentaţiei şi accesoriilor de lux continuă să crească în fiecare an, invadând pieţele mondiale.

În ziua de azi rişti să fii tras pe sfoară chiar şi într-un magazin de firmă, care poate susţine că vinde numai accesorii sau articole vestimentare originale. De aceea, este important să înveţi a face diferenţă între original şi fake. Există câteva reguli şi criterii simple, care te ajută să faci alegerea corectă:

Genţile

  1. Primul detaliu asupra căruia trebuie să tragi atenţie este săculeţul sau punga în care e păstrată geanta, pe care să fie imprimat logo-ul firmei corespunzătoare. Genţile mini de obicei sunt eliberate în cutii.
  2. O geantă originală nu este realizată neapărat din piele naturală, poate fi folosită și pielea ecologică. Dar acest lucru nu trebuie să se reflecte asupra calităţii produsului – geanta de lux are o formă ideală, fără cute sau clei, atât la suprafaţă, cât şi în interior, iar cusăturile sunt executate şi finisate perfect. Atenţie maximă la culorile produsului şi literele logo-lui – trebuie să corespundă sută la sută cu simbolurile originale.
  3. Accesoriile decorative trebuie să aibă gravat sau scris numele casei de modă. Fermoarele şi lăcăţelele de cele mai dese ori sunt protejate, fiind înfăşurate în hârtie. Verifică orice text scris, ca să te convingi că nu se şterge de pe suprafaţă.
  4. Geanta în interior trebuie să aibă o bucăţică de piele, pe care este imprimat logo-ul producătorului. Căptuşeala unui produs de lux nu poate fi realizată din materiale sintetice – trebuie să fie de calitate, având de obicei imprimat logotipul pe toată suprafaţă.
  5. Unul din detaliile cele mai importante de care trebuie să ţii cont este certificatul de garanţie, pe care-l găseşti în interiorul genţii.

Aceleaşi caracteristici sunt valabile şi pentru portmonee.

Centurile

  1. Centurile originale de cele mai dese ori sunt vândute în cutiuţe sau săculeţe de protecţie cu logo-ul mărcii imprimat.
  2. Centurile pot fi realizate din diverse materiale, cum ar fi latexul sau ţesătura. Dar partea interioară trebuie să fie neapărat din piele naturală şi să aibă imprimat numele designer-ului sau al casei de modă pe care o reprezintă, ţara producătoare şi numărul produsului. Textul scris în interior nu trebuie să se şteargă de pe suprafaţa centurii.
  3. Dacă catarama este realizată cu iniţialele sau logo-ul producătorului, simbolul în cauză trebuie să coincidă sută la sută cu originalul.
  4. Centura trebuie să fie însoţită de certificatul de garanţie – îl eliberează vânzătorul consultant sau poate fi găsit în interiorul cutiuţei ori săculeţului de protecţie.

Încălţămintea

  1. Ca şi în cazurile precedente, încălţămintea se vinde în cutie, pe aceasta este scris numele casei de modă şi toată informaţia necesară – ţara producătoare, mărimea, culoarea, materialul din care este realizată încălţămintea şi numărul produsului.
  2. De cele mai dese ori încălţămintea de lux în interior este protejată de pungi din ţesătură, neapărat cu logo-ul mărcii.
  3. Încălţămintea trebuie să corespundă tuturor normelor etice şi estetice şi să nu aibă suprafeţe murdare de clei. În interior trebuie să fie gravat, ataşat sau imprimat numele mărcii (astfel încât acesta să nu poată fi şters sau scos), deseori există şi un text ce confirmă calitatea pielii sau ţara producătoare, pe care-l poţi găsi şi la talpă. Mărimea este fi indicată atât în interior, cât şi în exterior sau e absentă. Mulţi producători gravează logo-ul mărcii pe toată suprafaţa tălpii.
  4. Dacă cizmele, pantofii sau sandalele au catarame ori fermoare, pe acestea de obicei este gravat logo-ul mărcii producătoare.

Ochelarii

  1. Ochelarii sunt comercializaţi în cutia protectoare, aceasta este parte componentă a produsului şi nu se vinde separat. Ochelarii, ca orice produs de lux, trebuie să aibă numele mărcii – îl poţi găsi şi în interiorul husei.
  2. Un alt detaliu important este batista pentru curăţarea ochelarilor – şi aceasta trebuie să aibă imprimat logo-ul producătorului.
  3. Ochelarii trebuie însoţiţi neapărat de certificatul de garanţie. Aceştia nu trebuie să aibă defecte vizibile.
  4. În interior trebuie să fie indicat obligatoriu numărul produsului, ţara producătoare şi logotipul.

Fii isteaţă şi învaţă cum să faci diferenţa – ca să nu fii trasă pe sfoară sau să te faci de râs într-un cerc de oameni cunoscători. Decât să porţi un fake, mai bine aşteaptă puţin, până apar reducerile şi poţi cumpăra produsul la un preţ mai accesibil. Un produs de calitate nu se demodează niciodată. Sau procură hainele şi accesoriile unui brand mai puţin cunoscut, important e să fie de calitate.

Dacă porţi o copie – nu înseamnă că eşti în tendinţe cu moda. Unde mai pui că poţi fi trasă la răspundere de autorităţi pentru produsul contrafăcut. Cu cât mai des cumperi fake-uri, cu atât numărul acestora va creşte, iar calitatea va fi şi mai proastă. Marile case de modă vor risca să dea faliment, iar noi – să ne transformăm treptat în kitch-urile societăţii.

Distribuie articolul: