Pe lângă factorii psihologici ce pot determina apariția depresiei de-a lungul vieții, există și anumite obiceiuri alimentare ce pot crea același efect. Pentru a nu ajunge într-o stare depresivă, există câteva lucruri de care trebuie să ții cont în alimentația ta.

Aceștia sunt o parte dintre nutrienții ce nu ar trebuie să îți lipsească din meniul zilnic:

1. Acizii grași omega-3

Rol: buna funcționare a creierului, în special atunci când vorbim despre memorie, capacitatea de concentrare și starea de spirit.

Foto: savoriurbane.com

Foto: savoriurbane.com

Unde le găsim: somon, sardine, ton, macrou, halibut, hering, nuci românești, avocado, ulei de măsline extravirgin și semințe de in măcinate.

2. Vitamina D

Foto: prataviera.com

Foto: prataviera.com

Rol: previne apariția depresiei, tocmai de aceea este recomandată o baie de soare de 10 minute zilnic la venirea sezonului cald. Iarna și toamna când soarele nu își face apariția este indicat să procurați această vitamină din suplimente alimentare.

3. Magneziul

Rol: lipsa magneziul expune corpul la stres și depresie. Cafeaua, alcoolul, excesul de sare și zahăr duc la scăderea magneziului din organism.

Foto gradinacudragoste.blogspot.com

Foto gradinacudragoste.blogspot.com

Unde îl găsim: verdețuri, alge marine, fasoale boabe, năut, linte, mazăre, avocado, banane, pește, semințe de dovleac. Se pot lua și suplimente alimentare, la recomandarea medicului.

4. Magneziul din complexul B

Rol: B6 și B12 au multiple beneficii pentru sănătate, iar atunci când lipsesc se instalează starea de depresie, deoarece ele au un puternic impact asupra sănătății mintale.

Foto: defutbolydelavida.com

Foto: defutbolydelavida.com

Unde le găsim: B12: carne, pește, ouă, lapte, fructe de mare și B6: carne de pasăre, fructe de mare, banane și verdețuri.

5. Acid folic

Rol: Studiile au arătat că multe persoane care suferă de depresie reacționează mai bine la tratamentele cu antidepresive dacă au un nivel ridicat al acidului folic în corp.

Foto: ceainariamamicilor.ro

Foto: ceainariamamicilor.ro

Unde îl găsim: verdețurile, fasolea boabe, năutul, lintea, mazărea, lintea, citricile și sucurile de citrice.

Chiar dacă nu puteți să includeți în alimentația zilnică toate aceste alimente, puteți să alternați zilele în care consumați un anumit aliment.

Tineți cont de aceste recomandări, mai ales că astenia de primăvară este asociată cu stări de oboseală și depresie.