Cele mai multe publicații atât din America, cât și din Republica Moldova, continuă să dea prioritate în presă bărbaţilor. Mass-media nu oferă o imagine echilibrată a bărbaţilor şi femeilor – acesta este rezultatul unui studiu realizat de un grup de cercetători din America. Femeile sunt ignorate sau, pur și simplu, nu sunt luate în seamă şi nu doar în campaniile electorale. Studiul punctează că mai nou, reflectând problemele femeilor legate de sfaturi despre contracepţie, planificare familială şi probleme de reproducere, mass-media acordă de cinci ori mai mult spaţiu bărbaţilor decât femeilor.

Bărbații nu domină doar istoriile cu privire la problemele femeilor, dar și istoriile axate pe toate subiectele electorale, inclusiv pe economie şi politică externă. Studiile au descoperit în mod constant că femeilor li se acordă un sfert sau mai puţin din sursele de ştiri.

În 35 de publicaţii naţionale majore, inclusiv New York Times și Wall Street Journal, bărbaţilor le-au revenit 81 la sută din citate în istoriile despre avort, în timp ce femeilor –  12 la sută, iar organizaţiilor –  7 la sută. În relatările despre controlul naşterilor, bărbații au înregistrat 75 la sută din citate, iar femeile – 19 la sută.

Femeile s-au descurcat un pic mai bine la capitolul drepturile femeilor, obţinând 31 la sută din citate, comparativ cu  52 la sută pentru bărbați și 17 la sută pentru organizaţii.

“Uneori este nevoie de o analiză cuantificabilă care să fie în măsură să demonstreze că vocile nu sunt încă reprezentate echilibrat, iar acest lucru este frustrant mai ales atunci când istoriile sunt axate pe sănătatea femeilor şi pe subiectele legate de drepturilor femeilor”, afirmă  Joy Bacon, co-fondator al Raportului de gen, un grup de cercetare, care monitorizează reprezentarea de gen în știri pe Internet.

“Este un alt motiv care demonstrează că avem nevoie de mai multe femei în toate sectoarele, inclusiv în mass-media şi în asistenţa medicală, astfel încât să existe mai multe surse de experţi la care să se adreseze în primul rând femeile”, a adăugat acesta.

Aceeași realitate este atestată și în Republica Moldova. În 2011, Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare a studiat situația femeilor în presă în perioada electorală și a descoperit că femeile sunt în continuare mai puţin vizibile în presa scrisă, decât bărbaţii, în perioada campaniei electorale.

Distribuie articolul: