Fabrica ei produce haine pentru braduri renumite ca Dolce and Gabbana, Armani, Monclaire, Allegri. Are peste 500 de angajați și după 20 de ani de activitate, Lidia Coșleț spune că în toți acești ani s-a dedicat businessului pentru a-și realiza un vis – să producă haine pentru propriul brand. Branduri prestigioase și noi locuri de muncă
Businessul de astăzi a început de la două mașini vechi de cusut, rămase din perioada sovietică, spune Lidia. “Am început să confecționăm genți și să avem primele contracte cu italienii. În doar 3 ani de la deschidere, ne-am reorganizat și am început să confecționăm îmbrăcăminte. Atunci am încheiat contract cu italienii pentru că ei aveau piață de desfacere în Franța, Germania, America”, povestește Lidia Coșleț.

Acum Lidia este directoare unei fabrici,care are peste 500 de angajați. Fabrica din Chișinău nu este unica, iar businessul ei s-a extins la Hâncești și Criuleni. “În prezent la Hâncești sunt peste 130 de angajaţi și așa cum se activează la Chișinău, așa se activează și la Hâncești. La Criuleni pregătim cadre în cusutorie și avem peste 150 de angajați”, afirmă ea.

Perfecționarea personalului

Nu este necesar să fii croitoreasă sau să ai experiență în domeniu, pentru că fiecare brand îşi instruiește personalul, spune Lidia. “La început orice angajat este instruit. Sunt mai multe etape de instruire din partea unui reprezentant al partenerilor străini care sunt delegați de la fiecare brand. Dacă s-a început parteneriatul cu Dolce and Gabbana, atunci vine reprezentantul și instruiește angajatele”,adaugă ea.

“Noi lucrăm în regim de prelucrare. Primim stofa și accesoriile, le croim, prestăm serviciile de cusut, ambalarea și apoi produsele finale pleacă spre clienți. Confecționăm mai mult scurte de sezon toamnă – iarnă, care sunt foarte solicitate pe piața din țară și din Rusia. Pe parcurs îmi doresc să confecționăm nu doar scurte, dar și haine”, adaugă directoarea.

Propriul brand pe piața autohtonă

“Întotdeauna scopul meu principal a fost să-mi construiesc o fabrică după toate standartele europene ca să am posibilitatea în condiții normale să lansez propriul brand. Mulțumesc lui Dumnezeu că am putut să încep acest business și să fac față provocărilor pe parcurs”, recunoaşte Lidia.

Are de peste 20 de ani acest business, iar acum vrea să își deschidă propriul magazin, cu haine produse sub numele de propriul brand.”Dacă am reușit în toți acești ani, sper la succes și că vom reuși cu lansarea propriului brand. S-a dat deja comanda de materia primă și accesorii și în curând vom începe producerea propriul brand”, spune cu mândrie Lidia.

„Au fost greutăți, dar greutăți plăcute”

“Când depăn toți anii, mi s-a părut că totul a trecut repede, mereu am fost în mișcare. Au fost greutăță, dar greutăți plăcute. Când vezi că prin greutăți obții niște rezultate bune, te motivează și mai mult. Dacă ai ales această cale, trebuie să mergi doar înainte, să faci față concurenței. Am fost mulțumită de etapele prin care am trecut. În fiecare an creștea volumul de producție, statistic vorbind și numărul de angajați”, adaugă ea.

Este și un business de familie și în toți acești ani la avut alături pe soțul ei. “Acum feciorul e mâna stângă și dreaptă a mamei, la fel și fiica. Îmi amintesc însă cum la început plecam în deplasări, prin anii ’92, când produceam și realizam pe piața autohtonă și aveam nevoie de materie primă, mama mea mi-a fost alături. Copii erau mici și trebuia cineva să aibă grijă de ei, atunci când eram placată în Rusia, Turcia”, își amintește Lidia.

“Să activezi în business nu e atât de ușor. Mereu noaptea dormi, dar creierul e mereu în mișcare și îți pui aceleași întrebări: Ce se întâmplă? Ce să fac? Care este situația? Cum să acționez?”.

Lidia Coșleț a obținut în 2001-2002 diploma de businessmanul anului,iar în 2003-2006 diploma de gradul I pentru cel mai bun antreprenor în sfera de producție acordat de către Guvernul Republicii Moldova.În 2003, Lidia Coşleţ participă la forumul internațional “Femeia în bussines” și obține o diplomă în Macedonia.

Distribuie articolul: