Multe femei însărcinate se tem să facă sport. Dacă medicul nu îl interzice, atunci graviduțele au doar de pierdut în momentul în care aleg modul de viață sedentar. Chiar și în cazul unor probleme de sănătate, mersul pe jos sau exercițiile de relaxare nu pot fi anulate de nimeni. Acestea, dimpotrivă, vor îmbunătăți starea viitoarei mame și a copilului. Dacă femeia, până la sarcină, avea un mod activ de viață și practica un anumit gen de sport, nu trebuie să se oprească! 

Instructoarea de fitness, Leo Ciobu, încurajează exercițiile fizice, inclusiv în sala de forță, chiar și în timpul sarcinii. Excepție face primul trimestru, atunci când fătul se formează. Pentru această perioadă se recomandă exercițiile de relaxare, mersul pe jos, exercițiile de respirație, yoga. În trimestrul al doilea și al treilea, femeia are undă verde la tonifiat, la antrenat musculatura spatelui, brațelor, coapselor. Graviduțele au nevoie de un corp puternic pentru a purta copilul și a-i da naștere. Iar după naștere, solicitarea mușchilor în timpul îngrijirii copilului, abia începe!

video.00_01_09_05.Still001

„Sportul, în timpul gravidității, se practică exact până atunci, când medicul spune că este suficient. Sala de forță, nu știu din care motiv, este asociat cu ridicarea greutăților și atât. Nu e corect. Sala de forță este pentru profilaxie, tonifiere, menținere, slăbire, adăugarea masei musculare. În sala de forță se pot face diferite exerciții”, explică Leo.

O femeie însărcinată știe că se antrenează mult prea intens în momentul în care nu poate vorbi liber, în timp ce execută exercițiile. Așadar, intensitatea trebuie să îi permită să respire ușor și să vorbească. Este interzisă oprirea bruscă. Mai multe despre antrenamentele pentru graviduțe vedeți în materialul video. Tot acolo găsiți câteva exerciții eficiente pentru coapse și abdomen, care pot fi făcute fără echipament.

video.00_04_21_24.Still004 (1)

P.S. Scuzați stângăcia modelului aflat în luna a șaptea de sarcină.