Are 23 de ani dar deja şi-a creat propria afacere. Diferenţa de alte business-uri, este că aceasta este unul social. Ba chiar mai mult a venit cu un concept nou pentru piaţa moldoveneasca- întreprindere socială.
Este vorba de Liza Mămăligă, o tînără din Todireşti Ungheni care a creat propriul brand şi crede că mierea moldovenească trebuie să ajungă pe piaţa externă.
După ce a făcut o facultate de economie la Chişinău şi a mers la un stagiu practic in Hamburg Germania, şi-a dat seama că este timpul să pună în practică, experienţa de-o viaţă al tatălui său, cea de apicultor. Inspirată şi de Mentorul său, din cadrul programului naţional de mentorat Inspir-o şi-a lansat propriul brand- Dulce Plai.

Liza crede că lipsa de informare și conștientizare privind beneficiile mierii precum și lipsa interesului față de practicarea apiculturii de către tineri sunt câteva dintre problemele pe care ea işi propune să le rezolve.

Statistica arată că în Moldova consumul mediu de miere pe an, pe cap de locuitor- este de 40gr. cifră care este de 22,5 ori mai mica ca în Germania de exemplu. Factorul determinant ar fi diferenţa de venit intre locuitorii Moldovei şi Germaniei, dar deasemenea gradul scazut de informare privind beneficiile mierii pentru sanatate- vitamine, enzime, amino acizi dar şi cea mai sanatoasa sursa de energie.

Deaceea Liza îşi doreşte ca mierea moldoveneasca să fie una de consum internaţional:” Sa fim recunoscuţi pentru calitatea incontestabilă şi pentru misiunea socială pentru care lucrăm. Atunci cînd clienţii vor cumpăra mierea Dulce Plai să înţeleagă ca au investit în sănătatea lor dar şi în susţinerea apicultorilor din Moldova.”
Liza promite că va dezvolta un forum online de discuţii, aşa cum există în alte ţări, programe de schimb de experienţă cu apicultori din alte ţări, şcoala de vara în Apicultură, Biblioteca a Apicultorilor in limba romana, consultanţa specialiştilor în apicultura etc.
PentruEA ii urează tinerei împlinirea Agendei pe care şi-a propus-o.

Fotografii – Anna Severin

Distribuie articolul: