Una dintre cele mai mari companii germane de retail din Europa este tot mai aproape de a deschide primul magazin și în Republica Moldova. Vorbim de rețeaua Kaufland, care ar putea deschide primul magazin chiar în acest an. Despre impactul social al venirii în țara noastră, proiectele CSR, grija față de mediu, dar și față de cerințele moderne ale societății a vorbit directorul general Kaufland România și Moldova, Marco Hößl, în cadrul unui interviu pentru mold-street.com.

Marco Hößl a precizat că preferă să i se spună tu și nu „domnul”, adăugând „mai în glumă, mai în serios” că oricum una din două persoane nu reușea să îi pronunțe numele corect. „Prenumele meu este cu mult mai simplu și mă simt mult mai bine dacă în cadrul unei discuții prim planul nu este dominat de ierarhii”.

Impact social

„Întotdeauna când investim în expansiunea într-o țară nouă este important să discutăm în prealabil despre condițiile generale și să găsim soluții conforme din punct de vedere legal în cadrul unui dialog deschis. Subiecte precum o remunerație echitabilă și un climat de lucru modern sau preluarea responsabilității sociale sunt de o mare importanță pentru noi. Nu suntem o fabrică care mâine își închide ușile și se mută în Asia dacă vor crește salariile. Din contră, susținem inițiativele de creștere a salariului minim pe economie și vom păstra întotdeauna o marjă sigură față de nivelul acestuia atunci când este vorba de plata angajaților noștri.”

O companie social responsabilă

„Responsabilitate social-corporativă reprezintă o componentă cheie în strategia noastră. Noi ne dorim să investim în societate, într-un viitor mai bun pentru cetățenii Republicii Moldova și facem acest lucru prin acțiuni și programe concrete. În 2018, după deschiderea centrului de Mame și copii, victime ale violenței domestice, împreună cu partenerul nostru CCF / HHC, vom continua proiecte și parteneriate pe care le-am derulat și în 2016 – 2017. Aici mă refer la „Sădim Oxigen” și „Bucurie în Mișcare”. Sunt două proiecte la care ținem în mod special, pentru că ele corespund valorilor pe care le susține și le promovează Kaufland: grija față de mediu, grija față de om și stilul de viață sănătos. Tot în acest an am început colaborarea cu Fundația Hospice of Hope împreună cu care organizăm „Hospice Bike Tour” și Gala Dinner, în sprijinul persoanelor care au nevoie de îngrijire paliativă.”

Grija pentru mediul ambiant

Kaufland acordă o atenție deosebită protejării mediului înconjurător, toate hipermarketurile noastre vor beneficia de o instalație de climatizare ecologică – un sistem complex modern care recuperează căldura de la instalațiile frigorifice și care permite economisirea resurselor naturale, cu responsabilitate față de mediu. Dacă pe timp de iarnă încălzește magazinul, pe timpul verii, instalația inversează procesul, pentru a obține în magazin temperaturi ambientale plăcute și în concordanță cu standardele de sănătate publică. De asemenea, toate instalațiile frigorifice din magazin sunt fără freon și utilizează numai CO2, protejând astfel mediul înconjurător și resursele naturale.   

În plus, eficiența energetică reprezintă un angajament față de mediul înconjurător, prin protejarea resurselor naturale, reducerea consumului energetic și a emisiilor de carbon, precum și implementarea a cât mai multor tehnologii verzi în spațiile și activitatea Kaufland România.

Kaufland România a obținut certificarea energetică ISO 50001 pentru întreaga rețea de magazine, depozite logistice și sedii administrative, care atestă respectarea celor mai înalte standarde privind practicile de sustenabilitate și eficiență în domeniul energetic. Acest sistem îl vom implementa și în Republica Moldova, urmând să obținem și aici certificarea energetică.  Tehnologiile folosite precum și faptul că majoritatea materialelor de construcții utilizate pentru ridicarea magazinelor Kaufland provin de la producători care au implementate standarde de calitate ISO 9001.”

Prietenoși cu noile tehnologii

Toate magazinele vor fi dotate cu stații de încărcare pentru autoturismele electrice, ținând cont de cele mai moderne tehnologii existente pe piață. În această direcție am donat două mașini electrice în Republica Moldova și dorim să continuăm acest demers și cu alți parteneri. Analizăm și ne dorim să implementăm soluții pentru colectare selectivă a deșeurilor în toate magazinele Kaufland și valorificarea acestora, precum valorificarea deșeului organic (compostare / biogaz ).

În funcție de proiect și de cerințele infrastructurii zonei urbanistice, magazinele Kaufland vor fi dotate cu suficiente locuri de parcare, fie se va opta pentru parcare etajată sau subterană. Așa cum am menționat și mai sus, Kaufland este conștientă de importanța și influența pe care o au acțiunile sale asupra mediului înconjurător și analizăm posibilitatea de amenajare a zonelor de agrement și spații verzi în cadrul proiectelor.”

În finalul interviului, Marco Hößl a ținut să transmită și un mesaj:

„Un optimist adevărat nu crede că mâine totul va funcționa excelent, însă, pe de altă parte, crede și că în viitor nu va fi totul rău. Eu sunt un optimist adevărat și te rog să mă crezi pe cuvânt când spun, că lucrăm intens pentru deschiderea primului magazin. Acesta va fi probabil finalizat anul acesta. Atunci când vom deschide ușile primelor noastre magazine vrem să le oferim clienților o experiență de cumpărături perfectă și durabilă, iar până atunci mai avem mult de lucru.”

„Kaufland” este una dintre cele mai mari companii germane de retail din Europa, face parte din concernul german Schwarz-Gruppe și are peste 1 250 de magazine în mai multe țări.

Citește interviul integral cu directorul general Kaufland România și Moldova, Marco Hößl pe moldstreet.com”.

P.