Dietă vikingilor este în creștere de „popularitate”, mulțumită principiilor sale care promovează consumul de produse locale, eco, de sezon și ticsite cu nutrienți valoroși pentru sănătate. Te-ai încumeta să o încerci pentru noul an?

Să fie această dietă, cunoscută și sub numele de „dietă vikingilor”, regimul alimentar spre care ar trebui să ne îndreptăm atenția în 2015? Redactorii revistei Vogue susțin această idee.

Ideea dietei vikingilor a luat naștere în 2004, când inovatorii chefi René Redzepi și Claus Meyer au organizat un simpozion la care au invitat o pleiadă de șefi bucătari din regiune pentru a aborda problemă consumului tot mai ridicat de alimente procesate, aditivi, cereale rafinate și carne produsă în masă.

Dieta nordica

Dorind să producă o schimbare durabilă, au venit cu ideea unui meniu alcătuit din preparate pe bază de produse din natură, că mușchi, crenguțe, alge și scoarță comestibilă, alături de carne de elan și de hering, secară și urzici.

Astfel a luat naștere „Manifestul pentru Nouă Bucătărie Nordică” care își propunea să „exprime puritatea, prospețimea, simplitatea și etică pe care ne dorim să le asociem cu regiunea noastră”.

Care sunt principiile de bază ale dietei vikingilor

Astăzi, acest regim propune consumul unei cantități mai mari de plante și al uneia mai mici de carne, preferând totodată mai degrabă produsele acvatice, de la pești la crustacee și alge.

În plus, preferabil este și consumul de plante sălbatice sau carne provenind de la animale crescute în ferme locale.

dieta nordica

De pildă, potrivit principiilor acestei diete, mesele de seară de-a lungul unei săptămâni ar trebui să fie împărțite astfel: trei cu carne, două cu fructe de mare și două meșe vegetariene.

În rest, poți consumă cât de multe rădăcinoase, legume cu frunze verzi, fructe oleaginoase, fructe de pădure, leguminoase și fructe de livadă îți dorești, plus cereale integrale că secară, alac, ovăz și orz.

Dietă mediteraneană vs. Dietă vikingilor

Că și populară dietă mediteraneană, dietă nordică propune un stil de viață, nu un regim alimentar temporar.

Spre deosebire de prima, însă, dietă vikingilor elimină complet din alimentație pâinea albă, paștele și mămăligă, interzicând consumul de cereale rafinate și alimente procesate.

În plus, în locul uleiului de măsline, dietă vikingilor îl preferă pe cel de răpită, cunoscut și sub denumirea de canola, cu un conținut mai mic de grăsimi saturate și mai bogat în acizi grași Omega-3.

Sursa: Business24.ro

Foto: machteamsoft.ro, flora-farm.com

Distribuie articolul: