Dieta cu orez este una destul de cunoscută şi apreciată de cei care vor să slăbească. Se pare că ţine la distanţă nu doar kilogramele în plus, ci şi anumite boli. Află mai multe despre dieta cu orez!

 

Ce este dieta cu orez

Dieta cu orez există încă din 1939, când un medic american a propus-o pentru a-şi scăpa pacienţii de kilogramele în plus, dar şi de hipertensiune sau probleme renale. El a înfiinţat şi o clinică, unde pacienţii obezi se internau pentru a ţine dieta cu orez sub supraveghere medicală.

Dieta cu orez este una bogată în carbohidraţi sănătoşi şi fibre – orez, cereale integrale, fructe, legume, leguminoase. Se consumă în schimb foarte puţine proteine şi grăsimi.

Cum se ţine dieta cu orez

Dieta cu orez are trei faze, prima fiind cea mai dură pentru că este menită să detoxifieze organismul. Aceasta durează o săptămână şi este urmată de faza a doua, care durează tot o săptămână. Ultima fază este cea care se ţine pe termen lung, dar este şi cea mai uşoară. În fiecare fază trebuie să consumi un număr de porţii din fiecare categorie de alimente.

Iată ce înseamnă o porţie:

O porţie de carbohidraţi înseamnă o felie de pâine sau o jumătate de cană de orez sau paste.

O porţie de legume înseamnă o cană de legume crude sau jumătate de cană de legume gătite.

O porţie de fructe înseamnă un fruct întreg sau o cană de fructe tăiate cubuleţe.

O porţie de lactate înseamnă o cană de lapte sau iaurt sau o jumătate de cană de brânză proaspătă.
Ce poţi să mănânci în dieta cu orez

Faza 1 – şapte zile

– Timp de o zi ţii dieta de bază cu orez, care înseamnă în jur de 800 de calorii pe zi.

Dieta de bază cu orez înseamnă: câte două porţii de carbohidraţi şi două porţii de fructe la fiecare masă, mic dejun, prânz şi cină.

– Timp de şase zile ţii dieta cu orez lacto-vegetariană, care include aproximativ 1000 de calorii pe zi.

Dieta cu orez lacto-vegetariană înseamnă: la micul dejun o porţie de carbohidraţi, o porţie de legume şi o porţie de lactate fără grăsimi. La prânz şi la cină, ai trei porţii de carbohidraţi, trei porţii de legume şi o porţie de fructe.

Faza 2 – şapte zile

– Timp de o zi ţii dieta de bază cu orez.

– Timp de cinci zile ţii dieta cu orez lacto-vegetariană.

– Timp de o zi ţii dieta vegetariană – aproximativ 1200 de calorii.

Dieta vegetariană înseamnă: la micul dejun două porţii de carbohidraţi, o porţie de fructe. La prânz trei porţii carbohidraţi, trei porţii legume, o porţie fructe. La cină trei porţii carbohidraţi, trei porţii de proteine sau două porţii de lactate şi o porţie de fructe.

Faza 3, până la atingerea greutăţii dorite

În fiecare săptămână ţii:

– Timp de o zi dieta de bază cu orez

– Timp de patru zile dieta cu orez lacto-vegetariană

– Timp de două zile dieta vegetariană.

 

Distribuie articolul: