Acum, la început de primăvară, când organismul are nevoie mai mult ca oricând de vitamine şi minerale, pentru a face faţă schimbărilor atmosferice care se vor produce, bananele sunt cele mai potrivite, dacă luăm în calcul compoziţia lor deosebit de bogată în fibre, care poate fi asemuită cu o întreagă farmacie. Miezul fructului, care e fraged, zemos şi foarte dulce, are un parfum unic şi conţine vitamine din grupul B şi C, ceea ce reprezintă 16% din necesarul zilnic. Provitamina A protejează organismul împotriva unor forme de cancer, afecţiuni cardiovasculare şi diabet. Bananele conţin fier, calciu şi potasiu, care îmbunătăţesc funcţiile inimii şi ajută organismul să asimileze mai bine calciul.

Multe femei evită bananele, crezând că acestea îngraşă. Da, orice aliment consumat în exces îngraşă sau ne face rău. Dacă ai cumpărat un kilogram de banane, nimeni nu te obligă să-l consumi într-o singură zi. O banană pe zi aduce organismului un lung şir de beneficii.

Bananele sunt o sursă de nutrienţi necesari pentru buna funcţionare a organismului. Potasiul nu numai că protejează inima, dar menţine şi presiunea arterială în limitele normale. În plus, te fereşte de crampe musculare şi de extenuare fizică.

Vitaminele din complexul B, pe care le conţine banana, ajută la creşterea capacităţilor intelectuale şi a atenţiei, fiind utile şi în prevenirea bolilor psihice şi în tratarea depresiei.

Banana poate fi o gustare savuroasă oricând, mai ales după amiază, când, după o zi prea încarcată sau stresantă, apare acea foame de dulce. Ea poate fi chiar un mic dejun puternic aromat. Banana are puţine calorii, un nivel de grăsimi foarte scăzut şi cantitatea de fibre pe care o are, te va ajuta să mănânci mai puţin la masa care urmează.

Aceste fructe se recomandă celor care depun efort fizic şi intelectual, sportivilor mai ales.

Persoanele care ţin cură de slăbire ar trebui să consume zilnic una sau două banane, deoarece există şi riscul de devitaminizare şi demineralizare a organismului.

www.ziare.com 

Distribuie articolul: