Calciul este unul dintre elementele vitale pentru organism. Acest mineral, aflat în organism într-o cantitate de 1-2,2 kg, formează scheletul uman, influențează procesele de coagulare a sângelui și normalizează metabolismul. Necesitatea zilnică de calciu pentru un om sănătos este de la 1000 mg la 1500 mg/zi, în timp ce, odată din produsele alimentare, noi consumăm în medie 500 mg. De aceea avem nevoie de o sursă suplimentară de acest mineral, sau de a completa mereu rația alimentară cu produse bogate în calciu.

Există vitamine ce conțin calciu, cu gust de fructe, disponibile în comprimate solubile. Acestea pot colora în mod rapid apa și obține o băutură cu un gust plăcut. Multe suplimente de calciu sunt disponibile într-o formă solidă, iar pentru copii sunt create suspensii speciale, pentru o mai bună asimilare și o administrare mai ușoară.

Absorbția calciului
Chiar dacă îngerăm o cantitate suficientă de calciu zilnic, acesta este greu asimilat de organism și trebuie, uneori ajutat chiar de noi prin diverse metode naturale și la îndemâna oricui.
Expune-te la soare. Asimilarea calciului depinde în primul rând de vitamina D prezență în organism, care se sintetizează prin expunerea la soare. Această vitamină se găsește în uleiurile de ficat de peste, uleiurile de măsline, germenii de grâu și semințe.

sanatatea-devine-mai-scumpa-in-moldova--preturile-a-peste-700-de-medicamente-au-fost-majorate-1428553877

Mănâncă sănătos. Calciul depinde într-o mare măsură de starea florei intestinale. Pentru a obține acest lucru este necesar să mănânci cât mai sănătos. Evită dulciurile, alimentele prea sărate sau prea dulci, deoarece fosfații alterează absorbția calciului. Aceștia se găsesc într-o cantitate mare în ketchup, carne, brânzeturile și băuturile preparate industrial.

Bea apă minerală, bogată în magneziu. Magneziul este cunoscut pentru că favorizează păstrarea calciului solubil. Renunță la băuturile cofeinizate și la alimentele foarte sărate. Eliminarea calciului din organism prin urină, fecale și transpirație este grăbită de mai mulți factori printre care cofeina și sarea. Elimină sau redu pe cât posibil din alimentație sucurile răcoritoare. Bogate în fosfor, sucurile răcoritoare pot duce la pierderea calciului prin urină.

Mănâncă fructe bogate în vitamină C . Vitamina C ajută la asimilarea calciului în corp, de aceea este indicat să consumi portocale, kiwi, ardei gras etc. În momentul în care urmezi un tratament cu suplimente de calciu, este bine să le asociezi cu cele de vitamina C. Suplimentele de calciu nu se iau împreună cu cele de fier, deoarece în acest fel își neutralizează efectele.

Selecție: Woman.ru, Acasa.ro

Distribuie articolul: