Multe persoane ies din iarnă cu organismul slăbit, din cauza alimentaţiei predominant cu produse din carne şi a consumului insuficient de vitamine şi minerale. Persoane mai sensibile şi anemice manifestă o stare generală anormală, cu semne de astenie fizică şi nervoasă. SIMPTOME

Simptomele caracteristice asteniei sunt: insomnia şi somnul agitat superficial şi cu vise urâte, din care persoana se trezeşte dimineaţa foarte devreme, mai obosită decât la culcare. Oboseala persistă toată ziua fără să dispară prin repaus obişnuit.

RECOMANDĂRI

Medicii recomandă consumul zilnic a 8 – 12 tije crude de la florile de păpădie, care asigură o bună protecţie împotriva dezechilibrelor psihice şi glandulare. Se poate folosi şi tinctură din rădăcini de păpădie (15 – 20 de picături de 2-3 ori pe zi , diluate în 100 mililitri de apă) care este un aromatic amar cu efecte revigorante.

Cu efecte foarte bune este indicat un amestec din flori de tei, sunătoare, cimbrişor, şovârv, salvie şi talpa gâştei din care se prepară o infuzie, consumând zilnic câte două ceaiuri calde între mese şi unul la culcare, timp de trei săptămâni. Acţiuni recunoscute au şi infuziile din frunze de anghinare, mentă, roiniţă, busuioc, soc, mur, zmeură, coacăză neagră şi decocturi din fructe de anason, fenic, măceş, coji uscate de mere, rădăcini de valeriană şi conuri de hamei.

În paralel, se vor lua 30 de picături, de două ori pe zi, din tinctură de valeriană, ienupăr, păducel, în părţi egale, sirop de cătină şi bitter suedez. În fiecare seară, timp de 15 – 20 de zile, se recomandă băi calde cu infuzii sau uleiuri eterice din flori de lavandă, iasomie, trandafir şi tei, frunze de roiniţă, mentă, muşcată, herba de busuioc, salvie, cimbru de cultură şi rădăcini de obligeană. La ieşirea din baie, se recomandă şi un masaj, mai ales la nivelul tâmplelor şi coloană.

Medicii recomandă ca persoanele afectate de astenia de primăvară să consume multe legume şi fructe, vitaminele B, C, D, E, salate de crudităţi din urzici, spanac, pătrunjel verde, usturoi, sucuri de legume.

sursa: realitatea.net

Distribuie articolul: