Copywritingul este arta de a convinge prin cuvinte. În special să convingi publicul să achiziționeze ce ai de oferit sau să rezoneze cu mesajul tău. Mai mult decât atât, munca bună de copywriting se poate măsura destul de clar pe online: în click-uri, partajări și vizualizări.

Dar care sunt caracteristicile ce transformă un text simplu într-unul care vinde?

  • Relevanță
  • Scriere persuasivă
  • Autenticitate
  • Îndemn la acțiune
  • Trezește interes
  • Are elementul de noutate
  • Aduce beneficiu personal audienței: mesajul e modificat în funcție de audiență
  • Are elemente de storytelling
  • Atinge un simț.

Așadar, care sunt scopurile copywritingului?

  1. Îndeplinirea cu succes a strategiei de promovare digitală: a atrage, a stimula, asigură și vinde serviciile și produsele tale.
  2. Brand awareness de calitate: totul pentru a face cât mai cunoscut brandul consumatorilor.
  3. Stabilirea unei legături informative dintre client și antreprenor: scenarii pentru reclame, sloganuri, campanii publicitare
  4. Să creeze în jurul brandului o poveste care să emoționeze.

Pentru un copywriting de calitate, trebuie să știi pentru cine scrii. Iată pe baza căror criterii poți construi avatarul clientului ideal:

cum-scrii-texte-care-vand

Formule de copywriting care lucrează:

  1. AIDA:
  • Awareness (Atenție) – Primul lucru prin care trebuie să atragi atenția cititorilor este un titlu / o frază convingător/oare.
  • Interest (Interes) – majoritatea oamenilor dau dovadă de o durată scurtă de atenție, mai ales pe online. Scopul tău e să menții omul interesat să citească textul, asigurându-te că scrii și pentru cei ce doar „scannează” materialul.
  • Desire (Dorință) – oamenii nu vor cumpăra nimic dacă nu vor dori. Există 3 moduri de a cultiva dorința la un cititor: afișarea beneficiilor unui produs, explicarea modului în care produsul îi va schimba viața, sau cum îi poate rezolva o problemă.
  • Action (Acțiune) – să fie un paragraf care vorbește despre toate motivele pentru care cititorul trebuie să ia măsuri imediate, creând, astfel, și sentimentul de urgență.

2. 4 „U”:

  • Useful (Util) – cum va ajuta textul ce urmează cititorul să rezolve o problemă, să răspundă la o întrebare, să ofere o soluție? Arată ce este în materialul tău de folos pentru el.
  • Urgent (Urgent) – determină cititorul să acționeze mai devreme. Poți realiza acest lucru furnizând interval de timp sau termen limită. Se poate face referire, de asemenea, la un anumit stres, presiune sau la o nevoie acută pe care cititorul o simte.
  • Unique (Unic) – atrage atenția cititorului cu un fapt mai diferit, o declarație neobișnuită, sau o informație specială.
  • Ultra-specific (foarte specific) – poate include numere, indica pași concreți, sau poate identifica o informație explicită, ori exclusivă.

O atenție deosebită se acordă în coywriting elementelor de titlu, introducere și final. De ce? Pentru că:

80% dintre articole nu sunt citite din cauza unui titlu neatrăgător: din titlu trebuie să se înțeleagă cine e publicul țintă, să evidențiezi utilitatea, să fie actual, să ai numere, să anticipezi intenția de căutare (cea mai căutată formulă pe online este „cum să”) și să ai triggere sau cuvinte magice (cum ar fi: „nou”, „gratuit”, „pentru că”,„ imaginează-ți”, „cum să” și cifrele).

8% dintre cititori citesc finalul și dacă le place se întorc înapoi la introducere și parcurg textul în sine: utilizează cifre, infografice, structurează conținutul în capitole și subcapitole. Articolul trebuie să conțină și un final puternic – o concluzie sau un îndemn la acțiune relevant.

Young funny man in glasses writing on typewriter

Cum scrii texte care vând?

  • Intrigă omul chiar din titlu.
  • Face ca omul să stea cât mai mult pe website.
  • Face așa încât omul să interacționize cu site-ul și contentul său.
  • Micșorează rata de respingere (reprezentată de procentajul tuturor sesiunilor de pe site în care utilizatorii au accesat o singură pagină și au trimis o singură solicitare la serverul Google Analytics).
  • Folosește material vizual și cifre pentru mai multă credibilitate.
  • Folosește doar propoziții scurte și clare, cu până la 20 de cuvinte.
  • Textul are întotdeauna o structură bună: conținutul pe pagină este aranjat conform priorităților cititorului.
  • Trebuie create senzația de accesibilitate: orice utilizator, când accesează un link a unei pagini web, își dorește să găsească soluții la problemele lui, ușor de implementat în practică, articolele de blog sunt o soluție bună.

Așadar, trebuie să produci conținut lizibil și cu valoare adăugată pentru a ieși în evidență ca brand, sau producător de conținut, iar calitatea conținutului tău te ajută să găsești clienți și să îi păstrezi.

Distribuie articolul: