Nimeni nu poate refuza o prajiturică sau alt dulce o dată la câteva zile, dar ce te faci când pofta pentru alimente bogate în zahar nu iţi dă pace? Dacă dimineaţa, la micul-dejun primul lucru care îţi vine în minte este un croissant cu ciocolată, în timpul zilei ronţăi tot felul de fursecuri şi biscuiţei, iar masa de seară nici nu o concepi fără desert, este posibil ca acest comportament să fie generat de dependenţa de dulce.

Potrivit cercetătorilor, zahărul rafinat are efecte similare cu cele produse de drogurile din opiu, întrucât stimulează activitatea cerebrală, iar creierul produce endorfine. În timp, creierul învată să asocieze starea de bine dată de endorfine cu produsele dulci, iar organismul va resimţi nevoia de dulciuri.

Vestea bună este ca poţi scăpa de această formă de dependenţă urmând 3 paşi simpli.

1. Consumă cât mai multe fructe şi legume

Înlocuieşte gustările care conţin zahăr rafinat cu fructe şi legume. În primul rând, acestea conţin mai puţine calorii şi în al doilea rând conţin carbohidraţi complecşi. Senzaţia de foame va apărea mult mai târziu, datorită absorbţiei treptate, spre deosebire de situaţia în care consumi dulciuri rafinate (care nu ţin de foame şi nici nu stăpânesc poftele).

2. Inlocuieşte produsele de panificaţie cu cereale integrale
Potrivit unor studii, dacă mănânci zilnic câte o felie de pâine din făină integrală, unsă cu miere naturală, nepasteurizată, pe termen lung vei scăpa de dependenţa de dulce. Aşa că, în loc să dai fuga la cofetăria din colţ şi să îţi cumperi ciocolată, mai bine păstrezi în cămara un borcănel cu miere naturală şi ai grijă să nu îţi lipsească din casă pâinea integrală.
Cea mai buna soluţie este să înlocuieşti produsele de patiserie/ făinoasele cu cereale integrale, cât mai puţin procesate industrial.

3. Consumă seminţe şi fructe uscate
Mixurile de nuci, alune, migdale şi fructe uscate oferă senzaţia de saţietate şi sunt ideale pentru a fi consumate ca gustari între mese. Important este ca acestea să nu conţină îndulcitori sau zahăr, întrucât au suficient zahăr natural şi îi ofera organismului energia de care are nevoie până la următoarea masă.

 

 

Distribuie articolul: