Despre Elizaveta Miller v-am vorbit și anterior. Moscovita de 26 de ani a făcut din modul sănătos de viață un adevărat credo, glumind chiar că a reușit „să învingă mărimea oaselor”. Pentru că este co-fondatoare a unei platforme de slăbit, fitness bloggerița cu aproape jumătate de milion de fani virtuali a decis să dezvăluie femeilor mai multe adevăruri legate de pierderea în greutate. Astăzi, le-a vorbit internautelor despre cum se pot debarasa de grăsimea de pe abdomen și cea de pe părțile laterale.

„Cum putem slăbi în zona abdomenului și a părților laterale ale taliei? Aceasta este probabil cea mai populară întrebare din câte mi se pun aproape în fiecare zi. Dacă aș răspunde scurt, aș zice că e imposibil să slăbim local, însă un asemenea răspuns nu covine tuturor.

Internetul este arhiplin de reclame cu metode super-secrete de slăbire în zona burții, iar în sălile de sport femeile continuă să facă exerciții laterale cu greutăți, în speranța că acest antrenament le va micșora numărul de centimetri din circumferința taliei.

Cum slăbim? 

dcsÎn organismul nostru grăsimea se depozitează în celule adipoase, iar procesul de dizolvare a lor se numește lipoliză. Acest proces este declanșat la nivel hormonal. După ce sunt eliminați, hormonii sunt îndreptaț spre îndeplinirea diferitor comenzi, inclusiv dizolvarea grăsimii.

Așadar, hormonii nu pot îndeplini comanda de a topi anume grăsimea din zona abdomenului, procesul declanșându-se în întreg organismul.

Totuși, grăsimea pleacă neuniform din corp. Din locurile unde organismului îi este mai comod să depoziteze stratul de grăsime (burtă, coapse, părțile laterale), grăsimea va pleca mai greu,în timp ce din alte părți – mult mai rapid. Corpul nostru își depozitează sursele de energie anume în zonele problematice. 

Să nu fie oare deloc eficiente exercițiile pentru abdomen? Parțial, sunt. În timpul antrenamentelor, sporim de câteva ori circuitul local, în rezultat declanșându-se procesul de lipoliză. Dar această influență locală este mizerabilă. Dacă un om are depozitate 5 kilograme de grăsime, se vor mobiliza maxim 0,1 grame.

La acest subiect există cercetări științifice realizate în 2011. Cercetările au analizat două grupuri de oameni care se alimentau asemănător, cu un mic deficit caloric diferență. Primul grup nu era implicat în antrenamente, în timp ce al doilea – în sport de 5 ori pe săptămână, cu accent pe mușchii abdominali. La sfârșit, s-a contatat că nu exista o diferență majoră a grosimii straturilor de grăsime la cele două grupuri de oameni. La persoanele din al doilea grup a fost observată o rezistență musculară mai înaltă în zona abdomenului și o masă musculară mai mare.

Concluzia principală: la slăbirea în zona taliei poate ajuta un deficit caloric nu prea mare. Fiți gata însă că grăsimea de pe părțile laterale să plece în ultimul rând. Înarmați-vă cu răbdare, pentu că procesul nu este deloc rapid. Vă vor ajuta antrenamentele generale de forță și exercițiile pentru abdomen”, subliniază autoarea.

Mai multe detalii despre Elizaveta Miller aflați aici:

O antrenoare de fitness din Rusia cucerește internauții cu forma sa fizică

Foto: instagram.com/kto_takaya