Ești o împătimită a produselor de panificație și nu îți închipui o masă fără pâine? Să știi că nu e grav, atâta timp cât știi să o mănânci corect: cantitativ și calitativ. Nutriționiștii ne sfătuiesc să nu o excludem în totalitate din alimentaţia zilnică, în timp ce dietologii optează pentru cereale integrale sau orez. Dacă tot nu poți mânca fără pâine, trebuie să respecți niște reguli de aur. 1. Nu pâinea îngrașă, ci consumul în exces, care duce la creșterea în greutate. Dozează consumul de pâine foarte rațional. Nu tăia mai mult de 2 felii de pâine la o masă, iar îmbucăturile străduiește-te să fie foarte mici. Încearcă treptat să diminuezi cantitatea de pâine consumată.

2. Optează pentru pâine neagră, de secară, de ovăz sau chiar pe bază de cereale integrale, care e bogată în vitamine, antioxidanți și minerale. Aceste tipuri de pâine au un aport caloric mai redus și sunt mult mai aproape de o alimentație sănătoasă.

3. Mâncaţi pâine cu legume gătite şi/sau crude, lactate slabe, ouă sau salată de crudităţi. Combinația clasică dintre pâine+unt+gem este una periculoasă pentru siluetă. Dacă vreți să o combinați cu brânză, alegeți tipuri de brinză degresate sau cu un procent mic de grăsime (sub 15 %). Nu combina pâinea cu alte alimente bogate în proteine: carne roșie, de pasăre, pește, ouă, soia sau iaurt.

4. Nu combinați niciodată la o masă două sau mai multe tipuri de pâine. Dacă ați început cu un fel, continuați cu el, dacă s-a terminat – mai bine renunțați. De asemenea, este greșit să înlocuiți pâinea cu orez, paste sau foietaj. Cele din urmă au un aport caloric mult mai mare. Puteți să o înlocuiţi cu mămăligă, care are de patru ori mai puține calorii!

5. Încercați să educați consumul rațional de pâine copiilor. Nu le dați mereu pâine, ca să tacă sau să le țină de foame. Reduceți pâinea pe care le-o puneți la pachet și căutați să le oferiți exemple de alimentație corectă, chiar din fragedă copilărie.

Aveţi grijă de voi și de apropiații voștri. Nu uita-ţi esențialul: o viață armonioasă, o siluetă de invidiat și o sănătate de fier se construiesc prin alimentație echilibrată, lipsa de excese și mișcarea zilnică (sportul). Fiţi sănătoase și frumoase!

Distribuie articolul: