Oricine are zile în care simte că este lipsit de orice vlagă la locul de muncă. De entuziasm nici nu mai poate fi vorba. Ce poți face pentru a-ți recăpăta energia? În orice caz, nu cred că vrei să fii găsită de superiori dormind cu capul pe birou. 

Și nu, nu cofeina este soluția. Dacă vrei să nu devii dependentă de cafea sau în orice caz vrei să mai micșorezi numărul de căni zilnice, urmează sfaturile de mai jos pentru o altfel de revigorare.  

1. Ia o pauză
Studiile arată că o pauza de 20 de minute de plimbare îți poate reda energia de care ai nevoie și poate elimina aproape complet oboseala. Așa că evită să înțepenești în scaun cele 8 ore (sau mai mult) și fă puțină mișcare. 

Gasește un pretext și părăseste pentru 20 de minute biroul. Fie ieși la o țigară, fie mergi să îți cumperi ceva de mâncare, fie îți rogi un coleg să vă plimbați împreună și să stați de vorbă. Ai să vezi că la întoarcere te vei simți mult mai inspirată și mai dispusă să muncești decât în momentul în care simțeai că mai ai puțin și cedezi. 

2. Ascultă muzică

Înarmează-te cu o pereche de căști și folosește-le. Este posibil că politica anumitor firme să interzică această activitate la birou, însă psihologii spun că muzica îți poate spori energia și te poate ajuta să ai o atenție distributivă mai bună. 

Trebuie doar să îți dai seama ce tip de muzică te relaxează, dar te și motivează. Dacă unii sunt mai inspirați pe melodii de Bach, alții pot munci mai cu spor pe muzică rock. Când îți dai seama ce tip de muzică sau ce melodie te încântă în momentele respective, nu rămâne decât să dai play. În orice caz, ai grijă să auzi doar tu muzica și să nu îi deranjezi pe cei din jur. Gusturile sunt foarte diferite și nu cred că vrei să se nască antipatii dintr-un astfel de motiv. 

3. Odihnește-ți ochii

Majoritatea celor care lucrează la birou își folosesc ochii în proporție de 90% în raport cu cei care sunt implicati în munca fizica. De aceea, trebuie cu atât mai mult să ai grijă de ei. Dacă nu vrei să fii nevoită să porți ochelari prea curând, ai grijă sa îți odihnești privirea zilnic. 

Ideal ar fi ca la fiecare 20 de minute să îți ridici ochii din monitor și să privești drept înainte, la distanță, timp de 20 sau 30 de secunde. De asemenea, așează-ți privirea pe rama unei ferestre și plimbă-ți ochii pe laturile ei. O a treia variantă ar consta în privitul pe fereastră, cu geamul deschis. Aerul proaspăt și panorama largă te vor odihni mult mai mult decât dacă te vei uita la un videoclip de pe internet, spre exemplu. 

4. Intinde-ți mușchii

Da, știu, sună cam nepoliticos la birou. Bineînțeles că nu vei face acest lucru de față cu superiorii sau cu clienții. Însă, atunci când crezi că nimeni nu se va uita urât dacă îți intinzi puțin mușchii încordați, nu ezita să o faci. Tensiunea acumulată în corp de-a lungul unei zile întregi petrecute la birou se va face simțită acasă, când te vei prăbuși în pat și vei adormi instant. 

Intinderea mușchilor reușeste însă să te elibereze de viitoare dureri și de senzația de apăsare pe umeri. Întinde-ți mâinile în față sau în sus și trage de umeri. Vei vedea că după te vei simți mult mai relaxată. 

5. Renunță la snacks-uri

În loc să ronțăi toată ziua snacks-uri sau alte gustări uscate, pe care ajungi să le mănânci deja inconștient, sub influența stresului, consumă mai bine câte un măr sau un alt fruct care îți place. Îți va da mai multă energie și te va ajuta să fii mai binedispusă. 

6. Când nu mai faci față, apelează la apă rece

Dacă într-adevăr simți că te doboară somnolența și te temi că vei fi găsită de șefi cu capul căzut pe birou, mergi pâna la baie și udă-ți fața cu apa rece. Bineînțeles, este mai complicat când ești machiată… dacă nu ai însă machiaj, îți vei da seama că te simți mult mai fresh după ce pielea ta a făcut contact cu apa rece. Brusc te vei trezi la realitate, iar starea de moleșeală va fi alungată pentru câteva ore bune.

Nu uita să te hidratezi și în interior. Bea apă rece (și nu cafea) și fii sigură ca hidratarea permanentă îți va asigura un nivel de oxigen crescut și o minte lucidă. 

Distribuie articolul: