Se spune că sarcina este cea mai frumoasă perioadă a unei femei, cea în care totul îi este fi permis, de dragul copilului și al sănătății gravidei. Cu toate acestea, pentru a-și ține greutatea sub control, viitoarea mămică trebuie să învețe să elimine excesele culinare din propriul său stil de viață. Deci, nu mâncăm pentru doi! Lupta cu kilogramele poate fi de-a dreptul copleșitoare pentru o viitoare mamică, neobișnuită cu schimbările care se petrec cu corpul sau în tot acest timp. Tocmai de aceea, nutriționiștii sunt de părere că orice femeie va trebui să excludă din alimentație stările excesive și să își creeze un stil alimentar sănătos și diversificat, asigurând nutrienții de care are nevoie bebelușul pentru a se putea dezvolta frumos și sănătos.

Greutatea normală, acumulată de o gravidă care avea parametrii medii înainte de sarcină și a cărei bebeluș este într-o dezvoltare firească, este de până la 10 Kilograme. Controlul greutății reprezintă una dintre examinările clinice periodice ale gravidei. Un număr prea mare de kilograme acumulate în sarcină poate semnala anumite afecțiuni ale mamei și bebelușului. De asemenea acesta poate duce la vergeturi severe pe burtică și late zone sensibile ale gravidei, erupții ale pielii care nu mai dispar niciodată, decât prin operație.

Diabetul gestațional, riscul de boli cardiace și circulatorii, preeclampsia sunt doar câteva afecțiuni cu care s-ar putea confrunta gravida. Iată de ce fiecare vizită la medic înseamnă că gravida va fi cântărită și evaluată din punct de vedere clinic. La observarea unei depășiri a parametrilor normali de greutate medicii vor solicita investigații suplimentare.

Pentru a-și ține greutatea sub control este nevoie ca viitoarea mămică să consume doar alimente sănătoase, bogate în fibre, vitamine și minerale. Fructele, legumele, proteinele luate din lapte, ouă, carne ori pește sunt doar câteva dintre alimentele permise. Gravidei îi vor fi interzise prăjelile, dulciurile în exces, pastele făinoase – alimente ce ar putea determina o îngrășare accentuată în această perioadă.

Pe parcursul sarcinii multe femei sunt tentate să consume cât pentru doi sau, de dragul poftelor alimentare, să mănânce alimente mai puțin permise. Nimic mai greșit! Sarcina nu presupune o alimentație care să asigure nevoia de sațietate a două persoane, ci reprezintă una dintre perioadele în care femeia va trebui să mănânce echilibrat și sănătos.

Este contraindicată ingerarea alimentelor pe timp de noapte, medicii recomandă gravidelor doar lichide. În ultimul trimestru de sarcină trebuiesc evitate cu precăderea sarea și alimentele bogate în sare: scrumbia, brânza telemea, conservele sărate, etc. Sarea absoarbe calciul din organism, atât de necesar în această perioadă pentru bebeluș.

Sporiți în perioada gravidității consumul de produse bogate în magneziu (hrișcă, spanac, fructe uscate, germeni de grâu), mai ales dacă suferiți de crampe musculare, sau supliniți carența cu vitamine ce conțin magneziu. Ori de câte ori observi acumularea de kilograme în mod nejustificat este indicat să porți o discuție cu medicul specialist. De cele mai multe ori acestea sunt eficiente pentru corectarea din timp a problemelor ce pot apărea.

Ține cont, la naștere dai jos doar o parte din kilogramele adunate în timpul sarcinii, celelalte rămânând a fi o povară care îți va da bătăi de cap în plus mai târziu. Soluția pentru a evita acumularea kilogramelor pe zone sensibile la acest proces ale femeii este mișcarea, dozată și potrivită pentru situația și termenul sarcinii.

Selecție: Bebelu.ro 

Distribuie articolul: